درخواست رئیس جمهور ونزوئلا از سازمان ملل برای نظارت بر صحت انتخابات

نیکولاس مادورو از اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد دعوت کرد برای نظارت بر انتخابات پارلمان این کشور در ونزوئلا حاضر شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ال پائیس، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا علیه کشورش، از اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد دعوت کرد برای نظارت بر انتخابات پارلمان این کشور که هنوز تاریخ آن نیز مشخص نشده است، در ونزوئلا حاضر شوند.

رئیس جمهوری ونزوئلا به منظور تضمین صحت انتخابات و لزوم وجود ناظران بین المللی از اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد دعوت کرد در برگزاری این انتخابات شرکت داشته باشند. مادورو ضمن یادآوری این نکته که در سال ۲۰۱۵ مخالفان توانسته اند در انتخابات پیروز شوند، اعلام کرد: اگر ضمانت بیشتری می‌خواهید، تمام جهان را به انتخابات دعوت می‌کنم.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه یادآور شد تنها بازیگر بین المللی که نمی‌تواند در این انتخابات شرکت داشته باشد، سازمان دولت‌های آمریکایی است که به ریاست لوئیس آلماگرو، دبیر کل این سازمان اداره می‌شود.

سازمان یاد شده که تحت نفوذ آمریکا است، در سال‌های اخیر در راستای سیاست‌های واشنگتن فشار زیادی را بر دولت قانونی نیکلاس مادورو وارد کرده است. آمریکا با همراهی کشور‌های راستگرای منطقه آمریکای لاتین با اعمال تحریم‌های سنگین اقتصادی و سیاسی علیه ونزوئلا درصدد است دولت این کشور را ساقط کند و دولتی دست نشانده را بر سر کار آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار