مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان رفع شد

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به احتمال انسداد مسیر‌های ارتباطی در جنوب این استان قبل از وقوع سیل ذخایر خونی منطقه بلوچستان افزایش داده شد و هم‌اینک کمبود خون نداریم.

مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان رفع شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۴۸ هزار و ۷۲۴ واحد خون در سیستان و بلوچستان اهدا شده که با توجه به احتمال انسداد مسیر‌های ارتباطی و پیش‌بینی صورت گرفته قبل از وقوع سیل ذخایر خونی منطقه بلوچستان افزایش داده شد و تاکنون هیچ درخواست خونی برای وقوع سیل انجام نشده است.

او  گفت: کمبود خون در سیستان و بلوچستان داشتیم، اما از شبکه خون‌رسانی کشور تامین شد و هم‌اینک هیچ‌گونه کمبودی در استان نداریم.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به میزان بالای بیماران خاص از جمله بیماران تالاسمی، اختلالات انعقادی و همچنین حوادث بالای ترافیکی و ... مصرف خون در این استان بالاست به گونه‌ای که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۱۷ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی توزیع شده است.

او بیان کرد: مصرف خون و فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان روزانه بین ۳۸۰ الی ۴۰۰ واحد است، لذا کمبود فرآورده سلولی به میزان ۳۸ هزار واحد تاکنون از طریق شبکه ملی خونرسانی کشور تامین شده است.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.