۲۶ تیم دامپزشکی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام شدند

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶ تیم تخصصی نظارتی متشکل از کارشناسان خبره و کار آزموده دامپزشکی به مناطق سیلزده جنوب این استان جهت ارائه خدمات دامپزشکی اعزام شدند.

۲۶ تیم دامپزشکی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان   اظهار داشت: تلاش در جهت رفع نیازمندی مردم آسیب دیده و تسکین آلام روحی آنان وظیفه‌ای است که بر دوش مسوولان و سایر آحاد مردم قرار دارد.

او  افزود: رایزنی با گروه‌های خیر، دانشگاه‌های مشهد، شیراز و زابل و همچنین هماهنگی با استان‌های همجوار جهت اعزام تیم‌های امدادی به مناطق آسیب‌دیده از دیگر اقدامات این اداره‌کل بوده است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان دامپزشکی کشور با ارسال محموله‌ای از اقلام ضروری به مردم آسیب دیده از سیل کمک کرده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان سیلاب در پی منطقه جاری شده است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب خسارت کلی و جزئی دیده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار