سلامتی و امنیت مهمترین ارکان حیات انسان است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:سلامتی و امنیت مهمترین ارکان حیات انسان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  در دومین مجمع سلامت شهرستان پلدشت افزود: هدف امنیت نیز سلامتی جان و مال نسان‌ها است.

او حدیث امیرالمومنین (ع) را یاداور شد و گفت: شَیْئانِ لایَعْرِفُ فَضْلَهُما اِلّا مَنْ فَقَدَهمُا؛ اَلشبَّابُ وَالْعافِیةُ دو چیز است که قدر و قیمتشان را نمی‌شناسد، مگر کسی که آن دو را از دست داده باشد؛ یکی جوانی و دیگری تندرستی و عافیت است.

این مقام مسئول صحت و سلامتی را بنیاد حیات مادی و دنیوی انسان برشمرد و تصریح کرد: حرکت در مسیر سعادت اخروی در سلامت دنیوی و حیات مادی تامین میشود.

 توسعه در محوریت توسعه منابع انسانی محقق می‌شود

عبدالرحیمی با اشاره به اینکه تمامی توسعه‌ها اعم از توسعه اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی با محوریت توسعه انسانی محقق می‌شود گفت: تمامی اقدامات بر مبنای منابع انسانی است و برای رسیدن به توسعه اقتصادی و پیوند آن با اقتصاد جهانی، ایجاد اشتغال و حرکت در مسیر تعالی مستلزم زیرساخت‌های اساسی زیست پذیری است و این زیرساخت‌ها باید از استاندارد‌های اولیه برخوردار باشد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ازاد ماکو از تدوین برنامه‌های اساسی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان منطقه خبرداد و افزود: این منطقه با دارا بودن ۶ شهر بزرگ و کوچک و ۲۶۷ روستا نیازمند برنامه ریزس مدون در حوزه سلامت است لذا به منظور هدایت به وضع مطلوب با نشست مشترک و تصمیم گیری دانایی محور ادارات شبکه بهداشت شهرستان‌ها و سازمان منطقه آزاد باید به حداقل‌های استاندارد بهداشت برسیم.

تشکیل کمیته آموزش توسعه بهداشت و درمان در منطقه آزاد ماکو

او از برنامه ریزی برای پیشگری از مشکلات سلامتی را در گرو آموزش و ترویج دانست و اظهار داشت: پیشگیری و رعایت بهداشت و سلامت مقدم و درمان است و باید برنامه‌ها را به این سمت سوق داد در این راستا کمیته آموزش توسعه بهداشت و درمان منطقه آزاد ماکو را تشکیل دادیم.

عبدالرحیمی افزود: این کمیته با مشارکت فعالین عرصه بهداشت و درمان، اساتید و دانشگاهیان و فعالان محیط زیست اقدامات قابل توجهی را انجام خواهند داد تا با مدیریت ایمنی و سیستمی برنامه‌های آموزشی ترویجی اجرا شود و به تبع آن هزینه‌های درمانی کاهش یابد.

این مقام مسئول افزود: در حوزه درمانی نیز باید زیرساخت‌های حداقلی و استاندارد در مراکز بهداشتی منطقه فراهم شود.

عبدالرحیمی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد درجهت تقویت اقتصادی ملی و منطقه‌ای با استراتژی جذب سرمایه گذاری، توسعه صادرات و ایجاد اشتغال گام برمی دارد گفت: قبل از هر اقدام توسعه‌ای باید مردم منطقه از حداقل زیرساخت‌ها برخوردار شوند و احساس مطلوبیت کنند.

 توسعه منطقه آزاد بدون توسعه جامعه محلی امکانپذیر نیست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو توسعه مناطق آزاد را منوط به توسعه جامعه محلی دانست و افزود: منابع محدود سازمان بصورت عادلانه، هم افزا و اثر بخش صرف خواهد شد و برای توسعه جوامع محلی مشارکت خیران و مردم ضروری است.

وی از خیران خواست تا با اقدامات خداپسندانه و سرمایه گذاری در حوزه سلامتی و ورزش که اجر آن کمتر از احداث مساجد نیست دخیل باشند.

وی در پایان ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیما و سلمه وارده به مردم، شهادت سردار سلیمانی و جمعی دیگر از شهروندان بر اثر سقوط هواپیما را تسلیت گفت.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.