سخنگوی پنتاگون:

عملیات مشترکی با بغداد نداریم/آمریکا از عراق خارج نمی‌شود

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره از سرگیری عملیات مشترک با ارتش عراق، گفت که واشنگتن برنامه‌ای برای خروج از عراق ندارد.

پنتاگون از سریری عملیات مشترک در عراق را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جاناتان هافمن»، سخنگوی  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)  از سرگیری عملیات مشترک با ارتش عراق را تکذیب کرد.

هافمن گفت: عملیات خود علیه داعش در عراق را از سر نگرفته‌ایم.

وی در ادامه اظهارات خود افزود که آمریکا برنامه‌ای برای خروج از عراق ندارد.

پیش از این «عبدالکریم خلف»، سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق، گزارش‌هایی مبنی بر آغاز عملیات مشترک آمریکا و عراق را رد کرده و گفت چنین خبر‌ی صحت ندارد.

شامگاه چهارشنبه، ۲۵ دی، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز مدعی شد ارتش تروریستی آمریکا عملیات‌های مشترک خود با عراق را از سر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این روزنامه آمریکایی مدعی شده بود آغاز عملیات‌های نظامی مشترک به وقفه ۲ هفته‌ای ایجاد شده پس از تظاهرات‌ها مقابل سفارت آمریکا در عراق، پایان خواهد داد.

این خبر کذب در حالی مطرح می‌شود که توده‌های عراقی بر خروج آمریکا از کشورشان اصرار دارند و پارلمان عراق هم لایحه اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رسانده است. در سوی مقابل آمریکا با قلدری گفته که در صورت خروج از عراق، این کشور را متوجه تحریم‌های سختی خواهد کرد.

در پی ترور ناجوانمردانه سپهبد سلیمانی و جمعی دیگر از هم‌رزمان ایشان به دست نظامیان تروریست آمریکا، مردم عراق تاکید زیادی بر خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار