تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر‌های مختلف فرانسه

همزمان با چهل و سومین روز از اعتصاب سراسری در فرانسه، تظاهرات گسترده‌ای در پاریس و دیگر شهر‌ها در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی برپا شده است.

تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهرهای فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روز پنجشنبه، ۲۶ دی، اعتصاب سراسری فرانسه در اعتراض به طرح اصلاح قانون بازنشستگی در این کشور وارد چهل و سومین روز خود شد.

همزمان با چهل و سومین روز این اعتصاب، تظاهرات گسترده‌ای در پاریس و دیگر شهر‌های فرانسه برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از بخش‌های مختلف مانند اتحادیه‌های تجاری، کارکنان حمل و نقل ریلی، معلمان و بخش‌های دیگر با حضور در این تظاهرات خواستار عقب نشینی دولت فرانسه از طرح اصلاح قانون بازنشستگی شدند.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین بخش طرح اصلاح قانون بازنشستگی فرانسه، افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال است.

دولت فرانسه هفته گذشته اعلام کرد این بخش از طرح اصلاح قانون بازنشستگی را اجرایی نخواهد کرد، اما معترضان خواهان توقف کامل طرح هستند.

طی روز‌های اخیر شهر‌های فرانسه شاهد تظاهرات‌ گسترده ضد دولتی بوده‌اند، اما «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، همچنان بر اصلاح قانون بازنشستگی پافشاری می‌کند.

اعتصاب سراسری فرانسه از روز ۵ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۴ آذر) آغاز شده و موجب اختلال شدید به خصوص در بخش حمل و نقل عمومی این کشور شده است.

بسیاری از خطوط مترو و قطار سریع السیر، فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و حمل و نقل عمومی در این کشور با مشکلات بسیاری مواجه است.

روز ۸ ژانویه (۱۸ دی) دور دیگری از مذاکرات میان دولت فرانسه و اتحادیه‌های کارگری برای پایان دادن به این بحران برگزار شد، اما این مذاکرات نیز بدون دستیابی به هیچگونه نتیجه‌ای پایان یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار