عقب‌نشینی دولت فرانسه از بخشی از اصلاحات نظام بازنشستگی

نخست‌وزیر فرانسه در نامه‌ای به اتحادیه‌های کارگری، اعلام کرد دولت این کشور از بخش مهمی از طرح اصلاحات نظام بازنشستگی عقب‌نشینی می‌کند.

تظاهرات فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه دولت این کشور از بخش مهمی از طرح اصلاحات نظام بازنشستگی عقب‌نشینی می‌کند.

نخست‌وزیر فرانسه روز شنبه در نامه‌ای به اتحادیه‌های کارگری، اعلام آمادگی کرده است که در صورت پذیرش برخی از شروط توسط معترضان، از افزایش دو ساله سن بازنشستگی به ۶۴ سال صرف نظر کند.

این در حالی است که پی از این خبرگزاری آناتولی گزارش داده بود اعتراضات علیه برنامه‌های اصلاحی دولت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در خصوص نظام بازنشستگی امروز (شنبه) و فردا در سراسر این کشور دوباره از سر گرفته خواهد شد.

بنابر گزارش‌های رسانه‌ای، تعطیلی برخی از خطوط مترو، اتوبوس و راه‌آهن از اهداف اصلی اتحادیه‌های کارگری است که نه تنها در پاریس بلکه در سراسر فرانسه و در تمامی شهر‌های کوچک و روستا‌ها نیز انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: برگزاری تظاهرات گسترده در فرانسه

دیدار دولت فرانسه با سران اعتراضات اخیر این کشور


رهبران اتحادیه‌ها روز گذشته با ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه و سایر مقامات دولت دیدار کردند، اما دو طرف به توافقی نرسیدند. رئیس یکی از این اتحادیه‌ها پس از دیدار با مقامات دولتی گفت: «عزم ما ثابت می‌ماند.» در این گفتگو‌ها مسئله مهم افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال بود که با مخالفت شدید اتحادیه‌ها روبرو شده است.

در اعتراضاتی که روز پنجشنبه در پاریس و چند شهر دیگر فرانسه صورت گرفت به تخمین وزارت کشور فرانسه حدود ۴۵۲ هزار نفر حضور یافتند. بنا به تصمیم اعضای اتحادیه‌ها این اعتراضات در روز‌های شنبه و یکشنبه نیز ادامه خواهد یافت و همچنین برای سه‌شنبه هم تجمع اعتراضی دیگری صورت خواهد گرفت. چندین اتحادیه از اتحادیه مشاغل بانکی گرفته تا کارگری در این اعتراضات مشارکت دارند.

اعتصاب در فرانسه که شنبه روز سی و هشتم آن است و چهارشنبه وارد هفته ششم می‌شود، در نیم قرن اخیر در تاریخ فرانسه بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار