امداد هوایی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان با قوت ادامه دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بسته بودن برخی از مسیر‌های ارتباطی روستا‌های جنوب استان امداد هوایی به سیلزدگان با قوت ادامه دارد.

امداد هوایی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان با قوت ادامه داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان کار امداد رسانی وارد هفتمین روز خود شده و خدمات رسانی به مردم سیلزده در ۳۸۶ روستای جنوب این استان توسط ۴۹۵ تیم عملیاتی در حال انجام است.

او  با بیان اینکه هم‌اینک دو فروند بالگرد هلال احمر در حال امدادرسانی هوایی هستند افزود: تا کنون ۷۰ سورتی پرواز برای انجام عملیات نجات، جستجو و توزیع اقلام امدادی در مناطق آسیب دیده انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱هزار و ۷۶۹ خانوار آسیب دیده در قالب ۵۲ هزار و ۹۰۲ نفر توسط نجاتگران این جمعیت امداد رسانی شدند که از این تعداد هزار و ۳۷۱ خانوار در هزار و ۳۳۱ چادر امدادی اسکان اضطراری شده‌اند.

او ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۶۴۴ تخته موکت، پنج هزار و ۹۳۴ تخته پتو، ۶ هزار و ۱۳۸ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

راشکی ضمن تاکید بر توزیع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهار داشت: همچنین بیش‌از ۱۰ هزار و ۸۱۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته و هزار و ۱۴۵ عدد آب معدنی، ۴۹۶۰ عدد کنسرو، ۲۲۸۸ کیلوگرم برنج، ۱۰۸۳ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام از قبیل قند و شکر، چای، فانوس و ست ظروف بین سیلزدگان توزیع شده است.

او گفت: ۲ هزار و ۳۵۲ نفر روز امدادگر به همراه ۳۲۷ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در مناطق آسیب دیده کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.