وزیر راه و شهرسازی:

خسارات اولیه سیل اخیر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شد

وزیر راه و شهرسازی گفت:سیل جنوب سیستان و بلوچستان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه ها، پل ها، آبراه‌ها و ابنیه فنی این استان وارد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  وزیر راه و شهرسازی و تعدادی دیگر از مسئولان کشوری امروز برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان به جنوب استان سفر کردند.

وزیر راه و شهرسازی اسلامی در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان نیکشهر گفت: تمامی راه‌ها و محور‌های مواصلاتی اصلی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان بازگشایی شده است.

محمد اسلامی با بیان اینکه به راه‌های فرعی و روستایی نیز تا حد زیادی خسارت وارد شده و نیاز به ترمیم دارد افزود: بر اثر این سیل بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه ها، پل ها، آبراه‌ها و ابنیه فنی این استان وارد شده است.

او با بیان اینکه برنامه موکد دولت بازگرداندن شرایط عادی به زندگی مردم و رسیدگی به وضعیت مسکن است افزود: بنیاد مسکن در منطقه مستقر و در حال شناسایی و ارزیابی وضعیت هستند.

اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر راه‌های آسیب دیده ترمیم و یا در حال ترمیم هستند، اظهار داشت: حضور به موقع دستگاه‌های امداد رسانی به مردم موجب شد که از ۸۰۰ محور آسیب دیده که مسدود شده بود، با همت راهداران و با بسیج ماشین آلات اکثر این محور‌ها بازگشایی شده و تنها ۳۰ مسیر روستایی باقی مانده که نیرو‌ها و ماشین آلات در حال کار هستند.

او با بیان اینکه سه استان؛ سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در جریان سیلاب اخیر آسیب دیده اند، خاطرنشان کرد: اولویت اول ما برقراری تردد، گام دوم تثبیت تردد و در گام سوم بازسازی راه‌ها است که همه این موارد به طور متوازن در این استان‌ها در حال انجام است.

اسلامی پس از مناطق سیل زده شهرستان نیکشهر به شهرستان قصرقند می‌رود.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل زده

فتح اللهی نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با حضور در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان از اعلام آمادگی وزارت صمت برای تامین اقلام خوراکی و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم مناطق سیل زده خبر داد.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل زده

اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی هم امروز از مناطق سیل‌زده جنوب استان بازدید و میزان خسارات سیل به باغ‌های میوه‌های گرمسیری، مزارع محصولات جالیزی وعلوفه‌ای را بررسی کرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار