کسب حداکثر سهمیه هدفگذاری المپیک ۲۰۲۰ است

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان کشور گفت: کسب حداکثر سهمیه و تصاحب یک تا ۲ مدال طلا، هدفگذاری این فدراسیون در بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن است.

کسب حداکثر سهمیه هدفگذاری المپیک ۲۰۲۰ استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا مظلومی، رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در حاشیه مجمع سالانه هیات نابینایان و کم بینایان همدان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دوره قبلی سه نشان نقره کسب کردیم و اکنون شانس یک تا ۲ نشان طلا را داریم.

او اضافه کرد: در سال میلادی جاری قصد ما رسیدن به مدال‌های خوشرنگ است و در دوومیدانی و جودو از شانس مدال برخورداریم.

مظلومی بیان کرد: ملی پوشان نابینای کشورمان تاکنون در فوتبال پنج نفره سهمیه پاراالمپیک را کسب کرده اند و ۲ سهمیه جودو نیز در اختیار داریم که البته فروردین ماه سال آینده برای حفظ رنکینگ قهرمانی خود باید در ۲ رویداد بین المللی انگلیس و جمهوری آذربایجان شرکت کنند تا حضورشان در توکیو قطعی شود.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور یادآور شد: در رشته دو ومیدانی نیز ۲ سهمیه کسب کرده ایم و امیدواریم در مسابقات جهانی امارات که اسفندماه برگزار می‌شود نیز چهار سهمیه دیگر در این رشته به دست آوریم.

او حضور پرقدرت در پاراالمپیک ۲۰۲۱ جوانان جهان را یکی از مهمترین برنامه‌های فدراسیون نابینایان برشمرد و گفت: از ۲ سال قبل نسبت به شناسایی نخبه و پرورش آن‌ها اقدام کرده ایم و این روند ادامه دارد.

مظلومی با اشاره به راه اندازی رشته‌های بولینگ و اسکی نابینایان گفت: امسال بولینگ برای نابینایان و کم بینایان راه اندازی شده و دهه فجر برای نخستین بار مسابقات رسمی آن در بابلسر برگزار می‌شود.

او افزود: الهه قلی فلاح ورزشکار زنجانی، تنها دختر نابینای اسکی باز ایرانی است که با شرکت در مسابقات مختلف به عنوان شجاع‌ترین زن از سوی ام. بی. سی (فدراسیون جهانی نابینایان و کم بینایان) معرفی شد و بر این اساس رشته اسکی را نیز راه اندازی کردیم که هم اینک سه اسکی باز فعالیت دارد.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور خواستار حمایت جدی از این اسکی باز زنجانی شد و افزود: کشور آلمان از وی به شکلی شایسته تقدیر کرد و انتظار داریم مسوولان کشورمان نیز از وی تجلیل کنند.

مظلومی افزود: قلی فلاح هم اینک بیکار است و تنها دلخوشی او پیشرفت در رشته اسکی به شمار می‌رود و انتظار ما توجه جدی مسوولان است.

او یادآور شد: این اسکی باز توانست با وجود نابینا بودن ۱۰ کیلومتر را با موفقیت طی کند و شایسته هرگونه حمایت است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.