نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد کیست؟

روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب در حکمی حجت الاسلام سید نصیر حسینی را به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج معرفی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، امام جمعه شهر یاسوج پیش از این آیت الله سید علی اصغر حسینی بود که به دلیل کهولت سن تصمیم به کناره گیری از این جایگاه گرفت و پس از ۲۱ سال در حالی که مردم وی را روحانی مصلح، و تریبون داری معتدل می‌دانستند با تریبون نماز جمعه خداحافظی کرد.

از سوی دیگر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن باید دو جایگاه امام جمعه مرکز استان و نمایندگی، ولی فقیه در استان‌ها تجمیع می‌شد و آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نیز با اینکه صلاحیت‌های لازم را برای به عهده گرفتن هر دو مسئولیت داشت، اما وی نیز در دو سال گذشته بنا به احترامی که برای آیت الله حسینی امام جمعه سابق قائل بود و از سویی با توجه به دلایل شرعی دیگری جایگاه امام جمعه شهر یاسوج را نپذیرفت و تصمیم گرفت از جایگاه، ولی فقیه در استان کناره گیری کند.

اما حجت الاسلام حسینی کیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی سال ۱۳۴۶ در خانواده‌ای مذهبی در شهر یاسوج دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات ابتدایی را در یاسوج سپری کرد و در سال ۱۳۶۲ با تشویق و ترغیب خانواده و علاقه‌اش به فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهر یاسوج شد.

او پس از گذراندن دوره مقدمات، برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه آقاباباخان شیراز مراجعه کرد و در آنجا به تحصیل علوم دینی پرداخت و تا سال ۱۳۶۹ همزمان با تحصیل، به تدریس علوم دینی در آن حوزه همت گمارد.

او در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به درجه جانبازی نائل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با پایان جنگ تحمیلی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و دروس رسائل و مکاسب و خارج فقه و اصول را در محضر اساتیدی، چون آیات عظام مکارم شیرازی، بهجت، وحید خراسانی، جوادی آملی، کریمی جهرمی و استادی فرا گرفت و همین طور در حوزه علمیه قم سطوح عالی فقه و اصول را تدریس کرد و سه دوره به عنوان نماینده طلاب و فضلای استان در مجمع نمایندگان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بودند.

او از آبان ماه سال ۱۳۸۸ به امامت جمعه شهر دهدشت منصوب شد و در کنار ارشاد مردم در خطبه‌های نماز جمعه، در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به تدریس و تربیت جوانان این شهر پرداخت.

روز چهارشنبه مقام معظم رهبری در حکمی حجت الاسلام سید نصیر حسینی را به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج معرفی کردند.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.