گشایش مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی بوشهر

مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی استان بوشهر با فرمان وزرای ورزش‌وجوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همزمان با چهار استان دیگر آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی در پنج استان فارس، هرمزگان، کردستان، بوشهر و ایلام به‌صورت آزمایشی و با هدف شتاب بخشیدن به کسب و کارهای فناورانه فعالیت خود را دبستان گلستان بوشهر شروع کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در مراسم آغاز به کار این مرکز گفت: در این مرکز از مرحله آموزش‌های ترویجی، نوآوری و شکوفایی تا تجاری سازی فناوری در کنار فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهیم بود.

علی احمدی زاده با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی در پنج استان راه اندازی شده است، افزود: تسریع در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، قرار دادن مکان برای فعالیت و پرداخت تسهیلات از جمله کارهایی است که مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

او بیان کرد: توسعه کسب و کارهای اینترنتی و فعالیت های فناوران در حوزه های مزیتی استان مانند انرژی و آبزیان، از جمله کارهایی است که در این مرکز صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر هم در آیین گشایش این مرکز بیان کرد: با توجه به جایگاه استان بوشهر در حوزه‌های نفت و انرژی و همچنین شیلات به‌ویژه پرورش ماهی در قفس، از چنین طرح‌هایی حمایت می‌شود.

سعید زرین‌فر افزود: استان بوشهر در حال تولید بچه ماهی است تا دیگر نیازی به ورود آن از خارج از کشور نباشد.

مدیرکل ورزش‌وجوانان استان بوشهر هم در این آیین گفت: برای راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی بوشهر ۲۵۰ میلیون تومان اختصاص یافته تا کسب‌وکارهای جوانان رونق بگیرد.

احمد بهروزیان‌فرد افزود: پارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اشتغال کارآفرینان اختصاص داده شد.

او عنوان کرد: برای طرح سرباز مهارت نیز ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شده که تاکنون هزار سرباز مهارت‌های تعریف‌شده را فراگرفته‌اند.

همچنین تفاهمنامه همکاری دوجانبه بین سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان بوشهر و اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز به امضا رسید.

به منظور توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه ترویج و نهادینه سازی و نوآوری و فناوری و کارآفرینی دانش بنیان و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تفاهم‌نامه‌ای به مدت یک سال بین کانون همیاران جوان کارآفرین و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان به عنوان مجری طرح، و اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر به عنوان ناظر منعقد شد.

هدف از این تفاهمنامه همکاری دوجانبه در خصوص راه اندازی و راهبری مرکز نوآوری و شکوفایی با هدف شتاب‌دهی کسب‌وکار جوانان در شهر بوشهر به منظور ترویج فرهنگ و دانش نوآوری و کارآفرینی در بین جوانان و دانشجویان و کمک به راه اندازی کسب‌وکار‌های جدید است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.