بارش ۲۵ سانتیمتری برف ۱۳۵ راه روستایی را مسدود کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تمام راه‌های استان باز بوده و تردد در آن‌ها امکان‌پذیر است، اما ۱۳۵ راه روستایی مسدود است.

انسداد راه روستایی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تمام راه‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آن‌ها امکان‌پذیر است، اما ۱۳۵ راه روستایی مسدود است.

او افزود: راه ۴۰ روستا در شهرستان میانه، ​ ۳۵ مورد در شهرستان هشترود، در شهرستان‌های مراغه و بستان‌آباد هر کدام ۱۰ روستا و در کلیبر، آذرشهر، اسکو، عجب‌شیر و ملکان هر کدام بین سه تا یک روستا بسته شده است.

علیزاده پیش‌بینی کرد که تا ظهر امروز راه بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد از راه‌های روستایی دچار مشکل بازگشایی شود، اما با توجه به ادامه‌دار بود بارش‌ها در استان تاکید کرد دوباه شاهد بسته و یا مشکل بودن تردد در راه‌های روستایی خواهیم بود.

او ارتفاع بیشترین برف در سطح استان را مربوط به چاراویماق و عجب‌شیر با ۲۵ سانتیمتر اعلام و اضافه کرد: کولاک شدید در شهرستان اهر با ارتفاع ۱۲ سانیمتری برف مورد قابل توجهی است که ارتفاع برف در آزاد راه تبریز - زنجان، هشترود و آذرشهر ۲۰ سانتیمتر و در شهرستان‌های مراغه، هریس و میانه برف ۱۵ سانتیمتری و سراب و اسکو به ترتیب با ۱۰ و ۷ سانتیمتر برف را می‌توان به آن افزود.

این مقام مسئول در حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی ارتفاع بارش در خود تبریز را نیز ۷ سانتیمتر عنوان کرد و از هموطنان خواست تا قبل از هرگونه تردد و مسافرت بین شهری، ​آخرین وضعیت جاده‌ها را از طریق شماره تماس سه رقمی ۱۴۱ اداره کل راهداری استان استعلام کنند و سفری ایمن و بدون حادثه را برای خود رقم بزنند.

آذربایجان‌شرقی با ۱۴ هزار کیلومتر که ۱۰ هزار کیلومتر آن راه روستای و ۴ هزار کیلومتر باقی مانده راه‌های اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه را شامل می‌شود یکی از پر راه‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

منبع فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.