بهاروند: برای یک بار هم که شده باید از بازی در کشور ثالث خودداری کنیم

سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: در موضوع عربستان کاری نکردیم و حالا بحث محرومیت برای تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال پس از برگزاری جلسه با مدیران باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در خصوص موضوع میزبانی در کشور ثالث، اظهار داشت: همچنان رای قطعی درباره سلب امتیاز میزبانی به ایران ارسال نشده، بلکه نامه‌ای از سوی کمیته مسابقات AFC به دست ما رسیده است. این نامه کمیته اجرایی که ۲۴ نفر هستند، فردا ارسال می‌شود. اگر آن رای قطعی باشد، آن وقت لازم الاجرا خواهد بود.

بهاروند: برای یک بار هم که شده باید از بازی در کشور ثالث خودداری کنیم

بازی استقلال و شهرخودرو در مرحله پلی آف لغو شده است

بهاروند ادامه داد: مسابقات  استقلال و شهرخوردو را فعلا لغو کردند. اگر این رای قطعی شود طبق نظر خودشان در کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به خارج از ایران برویم که به هیچ وجه این اتفاق رخ نخواهد داد. امروز جلسه‌ای برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که فدراسیون، باشگاه‌ها و وزارت ورزش به احترام مردم از این مسابقات انصراف بدهند. البته این خواسته باشگاه‌ها است.


بیشتر بخوانید: خلیل‌زاده: اگر نظر کمیته اجرایی AFC بازی در کشور ثالث باشد این مسابقات را تحریم می‌کنیم


برای یک بار هم که شده باید از بازی در کشور ثالث خودداری کنیم

او در خصوص متضرر شدن باشگاه‌های ایرانی در صورت پذیرش این موضوع، بیان کرد: نمی‌خواهیم به ذلت تن بدهیم. از طرفی باشگاه‌ها حق دارند که درباره آینده خود تصمیم گیری کنند. تصمیم باشگاه‌ها این است که در صورت میزبانی در کشور ثالث در این بازی‌ها شرکت نکنند. فکر می‌کنم برای یک بار هم که شده باید این کار را انجام دهیم.

بهاروند: برای یک بار هم که شده باید از بازی در کشور ثالث خودداری کنیم


بیشتر بخوانید: انصاری‌فرد: زیر بار تصمیم سیاسی AFC نمی‌رویم/ امیدوارم تاج بتواند از نفوذش در کمیته اجرایی استفاده کند


سرپرست فدراسیون فوتبال افزود: احتمال دارد این موضوع به کل ورزش ایران سرایت کند. باشگاه‌ها حاضر به پذیرش این تصمیم نیستند.

رای قطعی کمیته اجرایی فردا اعلام می‌شود

او در مورد اینکه گفته می‌شود نامه کمیته برگزاری مسابقات AFC سه روز پیش به فدراسیون ارسال شده است، گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد. دیروز بعدازظهر این نامه به فدراسیون ارسال شده است و دیشب هم جواب آن را دادیم. مهدی تاج، رای و نظر خودش را هم داده است و از دوستان خودش هم درخواست کرده تا در کمیته اجرایی با او هم نظر شوند. به خوبی از مشروعیت تیم‌های ایرانی دفاع شده است تا تیم‌های ما در داخل ایران بازی کنند. کمیته اجرایی مسابقات نیز رای قطعی را فردا در خصوص این موضوع اعلام می‌کند.

میزبانی حق مسلم تیم‌های ایران است

او افزود: براساس تصمیم جمعی فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها جلوی این تصمیم می‌ایستند و به هیچ وجه در کشور دیگری بازی نمی‌کنند. تصمیم فدراسیون و باشگاه‌ها این است که در صورت قطعی شدن رای AFC به هیچ وجه به کشور دیگر نروند چرا که میزبانی حق مردم ما است و نباید تماشاگران خودمان را از میزبانی محروم کنیم. پای حق مسلم خود ایستاده‌ایم.

تصمیم AFC فوتبالی و عاقلانه نیست

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره اینکه به نظر می‌رسد این تصمیم خارج از کنفدراسیون آسیا گرفته شده و AFC تنها مجری آن است، بیان کرد: در این مورد اطلاعی ندارم، اما مشخص است تصمیمی فوتبالی و عاقلانه نیست، به همین دلیل مقابل آن می‌ایستیم.

بازی‌های تیم ملی زیر نظر فیفا برگزار می‌شود

بهاروند درباره احتمال برگزاری بازی‌های تیم ملی در کشور ثالث گفت: این مسئله ربطی به تیم ملی ندارد چرا که در مورد تیم ملی و بازی‌های مقدماتی جام جهانی فیفا باید تصمیم‌گیری کند و به AFC مربوط نمی‌شود.

کناره گیری جریمه و محرومیت دارد، اما با پذیرش ذلت بیشتر ضرر می‌کنیم

او درباره تبعات کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا گفت: این موضوع تبعاتی دارد و ممکن است ابتدا ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار جریمه شویم. هم جریمه و هم محرومیت داریم، اما اگر این ذلت را بپذیریم بیشتر ضرر می‌کنیم که برای آینده فوتبال ما هم بد است.

وزیر ورزش جواب خوبی به AFC داد

او درباره کناره گیری چهار تیم ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا گفت: هر چهار باشگاه که تصمیم گیرنده اصلی هستند و مجموعه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تصمیم گرفته‌اند در مسابقات شرکت نکنند. وزیر ورزش هم جواب داده است و به شیخ سلمان پیام خوبی داد. ما هم جواب دادیم، خود باشگاه‌ها جوابشان را دادند که آن را هم به AFC ارسال می‌کنیم تا اگر این رای قطعی شد بی شک از مسابقات کناره‌گیری کنیم.

برگزاری بازی در کشور ثالث توهین به ملت ما است

سرپرست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این تصمیم توهین به ملت و شعور تماشاگران ما است. کشوری که امن است و بیشترین جمعیت تماشاگر را در آسیا و غرب آسیا دارد، بی‌دلیل محروم می‌شود. باشگاه‌ها پای این موضوع ایستاده‌اند و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم پشت آن‌ها هستند.

اگر این تصمیم را بگیریم سال‌های بعد بدتر از این سرمان می‌آید

او افزود: نباید ماجرای ایران با عربستان تکرار شود و باید حرف مردم را قبول کنیم. اگر تصمیم جدید را بپذیریم مطمئن باشید در سال‌های بعدی بدتر از این سرمان می‌آید. با این حال این تصمیم باشگاه‌ها ممکن است تبعاتی مانند محرومیت و جریمه داشته باشد که آن هم به کمیته انضباطی می‌رود و باشگاه‌ها می‌توانند در کمیته استیناف از خودشان دفاع کنند.

حامیان مالی هم از تصمیم AFC ضرر می‌کنند

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره ضرر حامیان مالی AFC از تصمیم اخیر این نهاد بیان کرد: بی شک آن‌ها خیلی ضرر می‌کنند و به حامیان مالی هم ضرر می‌رسد. تصمیم فوتبالی پشت این قضیه نیست.

بهاروند درباره زمان دریافت نامه AFC گفت: ساعت سه و نیم روز گذشته نامه AFC را دریافت کردیم و حدود ساعت پنج نامه اول را به آن‌ها ارسال کردیم. نامه دوم را هم شب گذشته ارسال کردیم. تا ساعت ۸ دیشب در فدراسیون بودیم و جواب نامه را ارسال کردیم.

عربستان و امارات در جنگ هستند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره ناامنی کشور‌هایی مانند عربستان اظهار داشت: در نامه‌ای که به AFC ارسال کردیم اشاره شد که کشور‌هایی مثل عربستان و در امارات در جنگ هستند. همچنین در کشور‌هایی مانند فرانسه و هنگ‌کنگ تظاهرات وجود دارد، اما بازی‌ها تعطیل نشده است. البته تاکنون جوابی نداده‌اند.

بهاروند درباره اینکه آیا ارتباط خوب ما با نایب رئیس قطری AFC به فوتبال ایران کمک می‌کند یا خیر، پاسخ داد: روز گذشته مهدی تاج صحبت‌هایی با دوستانش داشته و در حال پیگیری است.

اجازه بدهید درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بعد‌تر صحبت کنیم

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره مطرح شدن نام علی دایی به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی گفت: گزینه‌هایی مدنظر فدراسیون هستند، اما بهتر است درباره انتخاب سرمربی تیم ملی در روز‌های آتی صحبت کنیم.


بیشتر بخوانید: حمیداوی: قبول میزبانی در کشور ثالث باعث می‌شود این موضوع به بازی‌های ملی هم سرایت کند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار