انصاری‌فرد: زیر بار تصمیم سیاسی AFC نمی‌رویم/ امیدوارم تاج بتواند از نفوذش در کمیته اجرایی استفاده کند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ایران امن‌ترین کشور خاورمیانه است و زیر بار تصمیم سیاسی AFC نخواهیم رفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از پایان نشست مدیران عامل باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا گفت: در مواجه با رای کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اینکه باید بازی‌های تیم‌های ایرانی در کشور ثالث برگزار شود، برخورد قاطعی داشتیم. حق تیم‌ها است که از حضور هواداران خود استفاده کنند و حق هواداران است که بتوانند بازی تیم‌ محبوب خود را ببینند. در برابر عربستان کوتاه آمدیم و همین جسارت آن‌ها را بیشتر کرد تا یک قدم دیگر بردارند. مسلما اگر اینجا هم سکوت کنیم، چنین مشکلی به سایر رشته‌های ورزشی سرایت می‌کند. ما به خاطر اعتبار، حیثیت و آبروی خود زیر بار چنین چیزی نمی‌رویم و قاطعانه در برابر آن می‌ایستیم، زیرا حق تیم و هواداران ما پایمال می‌شود. از آنجایی که در کشور ما امنیت کامل برقرار است، ما حق داریم در زمین خودمان و با حضور هواداران بازی کنیم.


بیشتر بخوانید: جلسه مدیران باشگاه‌ها در فدراسیون فوتبال آغاز شد


انصاری فرد درباره مشکلات ناشی از بازی در کشور بی طرف گفت: عواید مالی که از حضور هواداران در ورزشگاه‌ها به تیم‌ها می‌رسد، یک بحث است. اصلی‌ترین موضوع این است که هواداران باید بازی‌های تیم‌ محبوبشان را در ورزشگاه خانگی خود ببینند. از طرف دیگر اگر بخواهیم زیر بار تصمیم کمیته مسابقات AFC برویم، با بازی در کشور ثالث، خستگی چند برابری به بازیکنان تحمیل می‌شود و باعث می‌شود نتایج خوبی کسب نکنیم. این موضوعات را در نامه‌ای که به  AFC فرستادیم، اعلام کردیم و مُصرانه پای بازی نکردن در کشور بی طرف ایستاده ایم. تصمیمی که AFC گرفته، با شعار فیفا مبنی بر جذب هر چه بیشتر علاقه‌مندان به فوتبال و اینکه فوتبال برای همه است، همخوانی ندارد و با آن در تضاد است.


بیشتر بخوانید: حمیداوی: قبول میزبانی در کشور ثالث باعث می‌شود این موضوع به بازی‌های ملی هم سرایت کند


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود محرومیت احتمالی ناشی از شرکت نکردن در مسابقات، تیم‌های ایرانی باز هم از بازی در کشور بی طرف خودداری خواهند کرد گفت: محرومیت، یک بحث دیگر است. ما در ابتدا باید پیام خودمان را به AFC و کمیته مسابقات برسانیم تا ببینیم وضعیت چطور خواهد شد.  

او در پاسخ به این پرسش که حضور تاج در کمیته اجرایی AFC تا چه اندازه می‌تواند در بازگشت این رای به سود ایران تاثیر داشته باشد گفت: حضور تاج در کمیته اجرایی AFC باعث شده تا او نفوذ خوبی در کنفدراسیون داشته باشد. امیدوارم تاج در این زمینه بتواند به بهترین شکل از نفوذش استفاده کند. تمام فکر و ذکر ما این است که چنین اتفاق نیفتد، اما اگر AFC به خاطر مسائل سیاسی اصرار دارد بازی تیم‌های ایرانی در کشور دیگری برگزار شود، ما نباید زیر بار آن برویم.


بیشتر بخوانید: تارتار: هرچه تاوان داشته باشد پرداخت می‌کنیم، اما عزت مان را از دست نمی‌دهیم


انصاری فرد گفت: اگر بازی نکنیم، فوتبال ایران تعلیق نمی‌شود. بازی نکردن ما می‌تواند ۲ نتیجه داشته باشد. یا ما را جریمه نقدی می‌کنند و یا محروم می‌شویم. باید صبر کنیم و ببینیم AFC چه تصمیمی می‌گیرد. آن چه مسلم است کمیته مسابقات بحث‌های سیاسی را در ورزش دخالت داده و ما نباید زیر بار تصمیم سیاسی آن‌ها برویم. اکنون کشور‌های عربستان، یمن و بحرین از نظر امنیتی شرایط خوبی ندارند و با این وجود میزبان بازی های خود هستند، اما ایران که امن‌ترین کشور خاورمیانه است باید محروم شود. این تصمیم نشان دهنده مقاصد سیاسی است که واقعا نباید زیر بارش برویم.  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به خبر پیوستن آنتونی استوکس به پرسپولیس گفت: با استوک در حال مذاکره هستیم و به محض اینکه توافقی حاصل شود، اطلاع سانی خواهیم کرد. تاکنون هیچ چیز رسمی نشده است.


بیشتر بخوانید: خلیل‌زاده: جریمه ۲۰ هزاردلاری را می‌پردازیم و تن به بازی در زمین ثالث نمی‌دهیم


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۵:۴۶ ۲۸ دی ۱۳۹۸
لیگ ایران با تماشاچی های پورشورش عشق است
آخرین اخبار