احمدی: باید با ورزش به محیط زیست کمک کنیم/ تصمیم AFC  یک شیطنت است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: باید از ورزش و ظرفیت‌های آن به فرهنگ سازی و توجه هر چه بیشتر به سلامت محیط زیست کمک کنیم.  

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص همایش هوای پاک و دستاورد‌های این همایش اظهار داشت: محیط زیست یکی از موضوعات مهم است که امروز در همه جوامع به ویژه در کشور ما مورد توجه است. به دنبال این هستیم تا بتوانیم از راه ورزش و ظرفیت‌های آن به سلامت محیط زیست کمک کنیم و کاری کنیم که ورزشکاران، فدراسیون ها، هیات‌ها و باشگاه‌ها در ترویج فرهنگ محیط زیست پیشگام باشند.  

معاون وزیر ورزش در ادامه گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده است. فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی ما در توجه به مسائل زیست محیطی پیشگام و پیشتاز هستند. امیدوارم بتوانیم با آموزش بیشتر این مسیر را به شکل جدی تری دنبال کنیم. باید محیط‌های ورزشی ما پاک باشند و هنگام برگزاری مسابقات و رویداد‌های ورزشی به ملاک‌های محیط زیستی هم توجه شود.


بیشتر بخوانید: انصاری‌فرد: باشگاه‌های ایرانی اگر هم محروم شوند نباید زیر بار تحریم‌ها بروند


احمدی گفت: برای ورزش به هوای پاک نیاز داریم. یکی از چالش‌های ما در این مقطع این است که توصیه کنیم مردم در هوای آلوده ورزش نکنند. این در حالی است که ما باید همیشه مردم را به ورزش تشویق کنیم. امیدوارم شهرداری‌ها کمک کنند تا تردد خودرو‌ها کاهش یابد و همچنین در ساخت و تولید خودروها، بر رعایت استاندارد‌ها توجه شود تا در مقاطعی از سال شاهد آلودگی هوا نباشیم و مردم بتوانند به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.  

او درباره تصمیم کمیته مسابقات AFC برای برگزاری بازی تیم‌های ایرانی در زمین بی طرف و نشست وزارت و مدیران باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمان آسیا گفت: پیش از این وزارت ورزش و جوانان تمام تضمین‌های لازم برای تامین امنیت رویداد‌های ورزشی که به میزبانی ایران برگزار می‌شود را به AFC داده بود. این تصمیم یک شیطنت از  سوی کمیته مسابقات AFC  است. پیش از این هم با این مشکل مواجه بودیم. به هر حال در AFC برخی کشور‌ها از نفوذ خود استفاده می‌کنند تا تیم‌های ایرانی را از میزبانی محروم کنند.


بیشتر بخوانید: خلیل‌زاده: اگر نظر کمیته اجرایی AFC بازی در کشور ثالث باشد این مسابقات را تحریم می‌کنیم


او گفت: وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کند با استفاده از تمام ظرفیت‌ها مقامات AFC را توجیح کند. ما باید بتوانیم از رویداد‌های ورزشی میزبانی کنیم و نباید با حاشیه سازی برخی کشورها، موقعیت باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی ما تضعیف شود و نتوانیم از حق میزبانی خودمان استفاده کنیم.  

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان بازی نکنند گفت: انجام چنین کاری به تصمیم جمعی بستگی دارد. با بررسی و در نظر گرفتن تمام جوانب، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار