مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:

پیگیر بهره‌مندی همه فرهنگیان از طرح رتبه‌بندی هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از طریق وزارت آموزش‌وپرورش و اداره کل پیگیر اختصاص طرح رتبه‌بندی برای همه فرهنگیان هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست با مدیران مدارس شهرستان دیر، با اشاره به اینکه همه فرهنگیان مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان نشده‌اند، بیان کرد: این طرح در مرحله فعلی شامل فرهنگیان فعال در حوزه آموزشی می‌شود که ما از طریق وزارت و اداره کل پیگیر هستیم همه فرهنگیان مشمول این خدمت‌ شوند.

او افزود: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته ابتدا باید رتبه‌بندی معلمان اجرا شود تا بعد از آن حق نوار مرزی به مناطقی که شامل‌شان نشده است پرداخت شود که امیدواریم در اسرع وقت این مهم عملیاتی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، همچنین توانمندسازی معلمان و مدیران را از اولویت‌های اصلی این نهاد دانست و گفت: هنر این است که با منابع محدود نیاز‌های نامحدود را مدیریت کنیم که این اتفاق در آموزش‌وپرورش در حال رخ دادن است.

کرمی افزود: وظیفه ما تعلیم‌وتربیت است، ولی تربیت در اولویت است و سند تحول بنیادین هم بر روی مباحث تربیتی تأکید دارد.

او با اشاره به اهمیت ارتباط مدرسه و خانواده عنوان کرد: ارتباط بین مدرسه و والدین باید بیشتر شود زیرا اگر این ارتباط ضعیف باشد ۵۰ درصد آموزش‌ها ناقص می‌ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: نگاه ما نباید تنها به جیب خانواده‌ها باشد بلکه باید از فکر و ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان به خوبی استفاده کنیم.

کرمی با اشاره به نقش خیران در پیشبرد امور آموزش و پرورش، قول داد سرانه مدارس دارای مشکل خاص، در ابتدای سال تحصیلی پرداخت شود و پیگیر افزایش مشاوران در مقطع ابتدایی باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.