۵۷۹ نفر برای شرکت در مصاحبه‌ تخصصی آموزش و پرورش بوشهر پذیرفته شدند

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۵۷۹ نفر برای شرکت در مصاحبه‌های تخصصی آموزش و پرورش استان پذیرفته شده اند که ۴۱۴ نفر استخدام خواهند شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرضا بندری معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر،  با اشاره به نتیجه هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور بیان کرد: ۵۷۹ نفر برای شرکت در مصاحبه‌های تخصصی آموزش و پرورش استان پذیرفته شده‌اند که با توجه به سهمیه استان، ۴۱۴ نفر استخدام خواهند شد.

او با بیان اینکه آموزگاران ابتدایی، دبیر درس معارف اسلامی وتربیت بدنی بیشترین تعداد پذیرفته شده را در این آزمون داشته اند، افزود: ۱۹۲ آموزگار ابتدایی، ۳۸ دبیر معارف اسلامی، ۳۱ دبیر درس تربیت بدنی، ۲۹ دبیر درس حرفه و فن، ۲۸ مربی امور تربیتی و ۲۷ هنرآموز کامپیوتر در این آزمون پذیرفته شده اند که باید در مصاحبه شرکت کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر، ادامه داد: تعداد نیرو‌های پذیرفته شده در این آزمون استخدامی نسبت به تعداد سهمیه آموزش و پرورش استان در جذب نیرو کم بوده است و با توجه به سهمیه ۴۱۴ نفری استان و پذیرش دو برابر ظرفیت، باید ۸۲۸ نفر در این آزمون پذیرفته می‌شدند که با این وجود، احتمال جذب نکردن نیرو در بعضی از رشته‌ها وجود دارد.

بندری گفت:۵۰ درصد پذیرفته‌شدگان استان در این آزمون برای آموزگاری در دوره ابتدایی و ۵۰ درصد دیگر به عنوان هنرآموز، دبیر دوره متوسطه و مربی جذب خواهند شد.

او عنوان کرد: نیرو‌های پذیرفته شده در مصاحبه تخصصی پس از گذراندن دوره‌های پیش بینی شده در دانشگاه فرهنگیان و کسب صلاحیت‌های آموزشی لازم، مهر ماه سال ۹۹ وارد عرصه تعلیم و تربیت می‌شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش استان بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر کمبود نیروی انسانی دارد، افزود: جذب این تعداد نیرو در کنار نیرو‌های فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان سهم بسزایی در جبران کمبود نیروی انسانی در سال آینده خواهد داشت.

بندری گفت: کمبود نیروی انسانی به  علت شمار بازنشستگان در سال‌های اخیر در کشور مشهود بوده است و این روند تا سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت، به طوری که سال آینده بیش از ۶۵۰ نیروی فرهنگی استان بازنشسته خواهند شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.