اختصاص ۳۵ میلیارد ریال برای ساماندهی موزه‌های رشت و لاهیجان

طرح توسعه و مرمت موزه‌های شهر‌های رشت و لاهیجان به‌زودی با اختصاص ۳۵ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اعلام این خبر گفت: سامان‌دهی و احیای دو موزه رشت و لاهیجان در دستور کار معاونت میراث‌فرهنگی گیلان قرار گرفته است و با سفر رئیس‌جمهوری به گیلان بیش از ۸۰ میلیارد ریال با هدف سامان‌دهی و احیای موزه‌های رشت و لاهیجان اختصاص یافت.

او افزود: در این مرحله ۲۷ میلیارد ریال برای ساماندهی موزه رشت و هشت میلیارد ریال برای طرح توسعه موزه لاهیجان اختصاص پیدا کرده است که پس از تهیه شرح عملیات، طرح توسعه و مرمت موزه رشت و لاهیجان به‌زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان همچنین از صدو مجوز موزه مردم‌شناسی و صنایع‌دستی قاسم آباد توسط معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیرکل موزه‌های وزارتخانه خبر داد و گفت: این موزه بر اساس استانداردهای موزه‌های خصوصی و وابسته به اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اجازه فعالیت دارد.

امیرانتخابی افزود: موزه مردم‌شناسی قاسم‌آباد از جمله موزه‌های خصوصی استان است که با زیربنای ۱۵۰ مترمربع در روستای قاسم‌آباد توسط قاسم اصلانی دایر شده و نمدمالی، چادرشب‌بافی، پوشاک محلی، چلنگری، سفالگری و حصیربافی در این موزه به نمایش درآمده است.

او گفت: در بخش دیگری از این موزه ادوات و اقلام مورد استفاده گذشتگان در منطقه قاسم‌آباد از جمله ظروف مسی و سفالی، ادوات کشاورزی و دامداری و همچنین اسناد قدیمی به نمایش عموم گذاشته شده است.

انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.