رویکرد دستگاه قضاء در دعاوی خانواده مبتنی بر صلح وسازش است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: گفت:قضات بایستی با رویکرد صلح وسازش و در یک مهلت و زمان منطقی و معقول به دعاوی طلاق رسیدگی کنند.

رویکرد دستگاه قضاء در دعاوی خانواده مبتنی بر صلح وسازش استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری کل استان کرمان در نشست شورای قضائی مجتمع دادگاه خانواده شهر کرمان گفت: دادگستری استان کرمان به دنبال افزایش مجتمع‌های تخصصی قضائی در شهر کرمان است و این امر موجب آن می‌شود که قضات به صورت تخصصی به دعاوی مختلف رسیدگی کنند.

اوافزود:ضرورت دارد مدیران مجتمع‌های قضائی بیش از گذشته برنامه ملاقات مردمی با شهروندان برگزار کنند و به مشکلات حقوقی و قضائی آنان رسیدگی کنند.

موحد قضات محاکم حقوقی و خانواده را جزء بهترین قضات استان برشمرد و بیان داشت:دادگستری استان کرمان با کمبود قاضی در پست‌های میانی و عالی در دادگاه‌های بدوی (حقوقی، کیفری) و محاکم تجدیدنظر مواجه است.

در ادامه رئیس مجتمع دادگاه خانواده شهر کرمان بیان کرد:طی ۹ ماهه‌ی سال جاری ۷ هزار و ۸۷۲ فقره پرونده به محاکم خانواده کرمان وارد شده است و در مقابل ۸ هزار و ۴۳۲ پرونده مختومه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شفیعی گفت:متوسط نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضائی در محاکم دادگاه خانواده شهر کرمان طی چند ماه اخیر ۱۱۱ درصد بوده است.

در ادامه رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: رویکرد دستگاه قضائی در دعاوی خانواده بایستی مبتنی بر صلح وسازش باشد.


حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی اظهار داشت:پدیده طلاق اثرات و پیامد‌های منفی متعددی را به جامعه تحمیل می‌کند.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد انسان‌های موفق حاصل زندگی و خانواده‌های با ثبات و دارای آرامش هستند لذا زوجین هنگامی که برای طلاق به دادگاه مراجعه می‌کنند باید به آینده فرزندان خود نیز توجه کنند.

شیخ بهایی، رئیس شعبه ۶ دادگاه خانواده شهر کرمان نیز گفت:با توجه به اینکه وکلاء جزء اولین حلقه‌هایی هستند که با مشکلات زوجین به صورت مستقیم مواجه می‌شوند، لذا می‌توانند نقش کلیدی و مهمی در ایجاد صلح وسازش و رفع مشکلات خانوادگی داشته باشند.

ضرورت دارد وکلائی که در دعاوی خانواده نقش ایفا می‌کنند آموزش‌های لازم را در مسائل خانواده گذرانده باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار