برکناری وزیر خارجه کره شمالی

برخی رسانه‌ها از برکناری «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پایگاه خبری «ان کی نیوز» که مقر آن در سئول (پایتخت کره جنوبی است) امروز شنبه اعلام کرد «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی برکنار شده است.

این پایگاه همچنین اعلام کرد هنوز جایگزین «ری یونگ هو» مشخص نشده، اما به نقل از برخی منابع که نامی از آن‌ها نبرده اعلام کرد قرار است روز پنجشنبه جانشین وزیر خارجه کره شمالی معرفی شود.

وزیر اتحاد کره جنوبی که مسئول مسائل مربوط به کره شمالی است، گفته هر گونه تغییری در خصوص وضعیت ری یونگ هو باید با احتیاط مورد ارزیابی قرار گیرد.

ری یونگ هو، وزیر خارجه برکنار شده کره شمالی در سال ۱۹۵۶ متولد شد. وی فرزند «ری میونگ جی» معاون سابق مدیر سازمان ارشاد و راهنمایی کره شمالی (OGD) بوده است. این سازمان، نهادی مخفی و در سایه است که در تمامی نهاد‌ها و ارکان قدرت کره شمالی نفوذ دارد و بر انتخاب سمت‌های مدیریتی در دولت نظارت می‌کند.

پدر وزیر خارجه برکنار شده کره شمالی همچنین مدتی در خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) که بیانیه‌ها و تبلیغات دولتی را منتشر می‌کند، ویراستار بوده است.

ری یونگ هو تحصیلکرده دانشگاه زبان‌های خارجه در پیونگ یانگ است و به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می‌کند. او برای سالیان متمادی، سمت‌هایی عالی رتبه‌ای در زمینه تعامل با غرب داشت.

او در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ به عنوان سفیر کره شمالی در لندن فعالیت داشت و به عنوان معاون وزیر خارجه، به نمایندگی از کشورش در گفت‌وگو‌های شش جانبه‌ای که بر سر مسأله هسته‌ای کره شمالی انجام می‌شد، شرکت داشت. او البته در نشست سالانه رهبران جهان در سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی حضور نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار