هشدار کارشناسان تحریم سازمان ملل درباره حضور در کنفرانس رمزنگاری کره شمالی

کارشناسان تحریم سازمان ملل درباره شرکت در کنفرانس رمزنگاری کره شمالی به دلیل آنچه احتمال نقض تحریمها علیه پیونگ‌یانگ خوانده‌اند، هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کارشناسان سازمان ملل هشدار دادند بر اساس یک گزارش محرمانه که قرار است اواخر ماه جاری میلادی به شورای امنیت این سازمان ارسال گردد احتمال دارد شرکت در کنفرانس رمزنگاری کره شمالی که قرار است در ماه فوریه برگزار شود نقض تحریم تلقی شود.

در آوریل سال گذشته میلادی، کره شمالی نخستین کنفرانس بلاکچین و رمزنگاری خود را برگزار کرد و برگزارکننده آن به خبرنگار رویترز گفت بیش از ۸۰ سازمان در آن حضور داشتند. پس از آن یک فرد آمریکایی که در این کنفرانس حضور یافته بود با اتهام نقض تحریم‌های این کشور علیه کره شمالی مواجه شد. کنفرانس بعدی قرار است در ۲۲ تا ۲۹ فوریه سال جاری برگزار شود.

این هشدار سازمان ملل پس از آن اعلام می‌شود که در ماه اوت تعدادی از کارشناسان این سازمان اعلام کردند کره شمالی با استفاده از حملات سایبری پیچیده ۲ میلیارد دلار پول به دست آورده است. کره شمالی از سال ۲۰۰۶ مورد تحریم آمریکا قرار گرفته و شورای امنیت سازمان ملل نیز در طول این سال‌ها بر این تحریم‌ها افزوده و سبب شده پیونگ یانگ به دنبال راه‌های جایگزین برای کسب درآمد باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار