یادرواره شهید حسن شوکت پور در درجزین برگزار شد

یادواره شهید حسن شوکت پور و شهدای درجزین شامگاه شنبه با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالن ولایت این شهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،این یادواره با یک برنامه جنبی شامل نامگذاری پل جاده‌ای سمنان- مهدیشهر در قسمت ورودی شهر درجزین با عنوان «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» آغاز شد و پس ادای احترام به شهدای با سخنرانی سردار جلالی برگزار ادامه یافت.

جلالی در این یادواره خواستار معرفی بیشتر شهید شوکت پور در شهر‌های سمنان و درجزین و شناخت وی در شهر‌های مختلف ایران به ویژه اصفهان شد.

او به خاطرات خود با شهید شوکت پور اشاره کرد و گفت: او دارای اخلاص، تعهد، شجاعت، ساده زیستی، اخلاق و مسوولیت پذیری بود که از ویژگی‌های شهدای شاخص است.

جلالی با بیان ویژگی‌های سردار سلیمانی و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه اخیر بر مکتب خواندن راه شهید سلیمانی تاکید کرد.

در ادامه این مراسم که با حضور گسترده مردم درجزین برگزار شد صابر خراسانی به شعر خوانی و حاج مرتضی طاهری به مداحی پرداخت.

شهید شوکت پور در سال ۱۳۳۱ در درجزین متولد شد و پس از پیروزی انقلاب از سوی دفتر عمران حضرت امام خمینی (ره) به کردستان رفت و به فعالیت‌های عمرانی و سازندگی مشغول شد.

او به عنوان یکی از بهترین مسوولان تدارکات جنگ منشا خدمات بسیار ارزشمندی در ساماندهی و پیشبرد لجستیک مناطق جنگی شد.

او در عملیات والفجر ۸ در فاو از ناحیه کمر بر اثر اثابت ترکش توپ قطع نخاع شد و مجبور به استفاده از صندلی چرخدار گردید، اما حضور در کنار رزمندگان او را با همان صندلی چرخدار به مناطق عملیاتی کشاند و تا پایان جنگ در کنار سرداران و فرماندهان جنگ بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار