۵۰ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان سمنان در حال احداث است

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۵۰ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری با مشارکت بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال سه هزار و ۸۷۸ نفر از سوی بخش خصوصی در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان گفت: اکنون ۳۵ طرح دارای موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز در مراحل مختلف اداری در دست پیگیری است.

او افزود: هفت اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت اقامت ۷۶ نفر بخشی از موافقت‌های اصولی صادر شده در سال ۹۸ است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ابراز داشت: هزینه کرد در تامین زیرساخت‌های گردشگری این استان از سال ۹۲ تا ۹۷ حدود ۸۲ میلیارد ریال بود.

مهدی جمال ، به چشم‌انداز توسعه در سند آمایش سرزمینی استان سمنان اشاره و تصریح کرد: این برنامه‌ریزی، گردشگری ملی و فراملی با تاکید بر طبیعت‌گردی، کویرگردی و گردشگری تاریخی و فرهنگی است. جمال تاکید کرد: اولویت استقرار فعالیت‌های گردشگری بر مبنای اهداف طرح آمایش سرزمین استان سمنان است.

او بیان کرد: ساماندهی و تجهیز روستا‌های هدف گردشگری در مناطق کوهپایه‌ای و بیابانی و گسترش صنایع‌دستی، ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی و بازسازی و مرمت بنا‌های تاریخی تعریف کاربری موزه‌ها برای این محوطه‌ها از جمله سیاست‌های اجرایی در این زمینه است. وی یادآور شد: ۱۵ طرح پیشران توسعه گردشگری در کارگروه سرمایه‌گذاری این استان تصویب شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: مجموعه گردشگری ایستگاه راه‌آهن بنه کوه و پارک ملی کویر شهرستان گرمسار، مجموعه گردشگری ایستگاه گرداب، اکو کمپ خوریان، کاروانسرای تاریخی آهوان و معدن گوگرد در شهرستان سمنان و اکو کمپ گردشگری توران و دشت بهشت صبا در شاهرود از جمله این طرح‌ها است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار