مصوبات هیئت‌های تطبیق لازم الاجرا است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مصوبات هیئت‌های تطبیق لازم الاجرا است و وظیفه‌ی آن‌ها بررسی دستورات و تطبیق آن‌ها با قوانین و مقررات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در دوره آموزشی ضوابط و مقررات هیئت تطبیق مصوبات شورا‌های اسلامی بخش و روستا‌های استان گفت: در حال حاضر پیکره اعضای شورا‌ها در شهر‌ها و روستا‌های استان تحصیل کرده هستند که به دنبال ایفای نقش موثر هستند.

او با اشاره به حضور ۹۵۸ نفر در شورا‌ها در سطح استان افزود: اگر قرار است که شهر‌های استان آباد شود در ابتدای کار باید روستا‌هایی آباد داشته باشیم که نقش شورا‌ها بسیار در این امر موثر است.

فخری تصریح کرد: باتوجه به عملکرد خوب شورا‌ها و توجه دولت به روستا‌ها خوشبختانه در استان سمنان مهاجرت معکوس صورت گرفته و سه روستای استان فاقد بیکار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: بخشداران باید به اقتصاد روستا‌ها توجه کنند و باید بتواند اقتصاد روستا‌ها زندگی روزمره مردم را بهبود دهد.

صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان در این جلسه گفت: تاکنون بیش از ۱۸۴ ساعت کلاس برای دهیاران و اعضای شورا‌ها در قالب تبیین قوانین شورا‌ها و بودجه برگزار شده است.

او فزود: بیش از ۵۴۹ روستا و آبادی در استان وجود دارد که ۳۰۸ روستا دارای شورا و ۲۵۷ روستا دارایی دهیاری هستند.

عباس آل بویه رئیس شورای اسلامی استان سمنان در این جلسه با اشاره به توجه مناسب دولت به روستا‌ها گفت: اعضای شورا‌ها و دهیاران باید با قوانین آشنا باشند و در عملکرد موثر آن‌ها بسیار مهم است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.