استاندار سمنان:

یکی از شاخصه‌های اقتدار ملت، مشارکت در انتخابات است/ضرورت پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت در استان سمنان برای انتخابات

یکی از شاخصه‌های اقتدار ملت، مشارکت در انتخابات است/ضرورت پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت در استان سمنان برای انتخاباتاستاندار سمنان گفت: پوشش اینترنتی در استان برای انتخابات باید پوشش صد درصدی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در اولین جلسه ستاد انتخابات استان گفت: پس از وصول دستور شروع انتخابات از سوی وزیر محترم کشور، استان سمنان از اولین استان هایی بود که اعضای ستاد انتخابات را منصوب کرد.

وی افزود: انشالله با آمادگی اعضای ستاد انتخابات و راه اندازی کمیته ها، زمینه اجرای یک انتخابات سالم و پرشور در استان را فراهم خواهند کرد. یکی از شاخصه های اقتدار ملت، بدون شک مشارکت سیاسی است و یکی از جلوه های خوب آن نیز ‌حضور مردم در پای صندوق های رای است، به هر حال زمان داوری، پای صندوق های رای است و چه در انتخابات شوراهای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری، زمان داوری نسبت به عملکردهای افراد، زمان انتخابات است.

آشناگر ادامه داد: به طور طبیعی معیار و میزان‌ تعلق خاطر مردم به سرنوشت خود و جامعه، همین میزان حضور و مشارکت در انتخابات است که البته طبق گزارش ها در استان سمنان متوسط و میانگین حضور مردم، با ۷۰.۲ درصد، حضور بسیار ‌خوبی است که البته بیشترین مشارکت در استان نیز بیش از ۷۶ درصد است و کف مشارکت نیز بیش از ۵۵ درصد است که‌خود به خود مبنای خوبی برای حضور مردم در پای صندوق های رای است. 

وی تصریح کرد: هر جا که مردم، پرشور پای صندوق های رای بودند، مطمئن باشید که خیر و برکت‌ آن ‌برای خود جامعه است و منجر به انتخاب گزینه های بهتر برای اداره امور در ‌کشور در حوزه های مختلف خواهد شد و می‌توان گفت خرد جمعی معمولا خطای کمتری داشته و اگر هم‌ خطایی داشته باشد در نقطه بعدی اصلاح خواهد شد و این ‌بهترین ‌شیوه و تجربه بشری است که در تمام دنیا درحال اجراست، به خصوص کشور هایی که ‌متکی به دموکراسی و مردم سالاری هستند، یک معیار و میزان است و ما‌نیز باید این‌زمینه‌را فراهم‌کنیم.

وظیفه ستاد انتخابات تنها اجرای درست و صادقانه انتخابات است 

استاندار سمنان ادامه داد: ستاد انتخابات همچون هیئت ‌نظارت ، شان داوری ندارد و هیئت های اجرایی و فرمانداران به عنوان روسای آن، وظیفه اجرای انتخابات را برعهده دارند و ستاد انتخابات وظیفه ‌هماهنگی و ‌پشتیبانی برای اجرای ‌انتخابات‌ را برعهده دارد.

آشناگر گفت: اولین تکلیف ، ایجاد هماهنگی و تهیه مقدمات برای اجرای یک انتخابات سالم است و نیاز است تا هیئت های اجرایی که‌انتخاب می شوند هم بی طرف، با تجربه و دارای سابقه انجام ‌کار انتخابات بوده و هم اینکه آموزش برای تمامی افراد از طریق فرمانداران و هیئت های اجرایی تعمیم داده شود و خود هئیت های اجرایی و اعضای شعب انتخاباتی آموزش های لازم را فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه اموزش انتخاباتی باید به مردم نیز ارائه شود ابراز داشت: تهیه برنامه‌ آموزشی برای متولیان اجرای انتخابات به عنوان یک تکلیف اصلی و تهیه امکانات فنی سخت افزاری و نرم‌ افزاری اجرای انتخابات به عنوان ‌دومین وظیفه اصلی مورد توجه قرار گیرد.

عالی ترین مقام اجرایی استان سمنان تاکید کرد: با توجه به اینکه ‌بیشتر فرآیند ها و اقدامات بصورت ‌الکترونیکی انجام می شود، پوشش اینترنتی در استان برای انتخابات باید پوشش صد درصدی باشد و نیاز است تا با واکاوی، نسبت به بهبود و برطرف کردن کاستی های گذشته اقدام‌ کنیم.

وی با بیان اینکه باید آرامش در استان باید توسط اعضای ستاد انتخابات فراهم شود ادامه داد: کمیته ها فعالیت خود را از امروز شروع کنند و انتخابات را جدی و اجرایی ببینند.

بی طرفی مهم ترین اصل ستاد انتخابات استان سمنان 

آشناگر با تاکید بر بی طرفی در انتخابات گفت: سومین و اصلی ترین تکلیف ستاد انتخابات، تاکید بر اصل بی طرفی است و این مهم فرای شعار، باید به صورت عملی اجرایی شود، چون ما به اجرای انتخابات کمک‌ می‌کنیم و اگر مردم برداشت‌کنند که بی طرفی رعایت نمی شود و ‌ما‌ گرایشی به فرد خاصی داریم، اعتماد در بین آنان از بین خواهد رفت و این ‌حس بی طرفی باید از طریق ستاد انتخابات القا شود.

وی  ادامه دادک در شرایط فعلی دشمنان تمایل دارند این‌ چراغ فروزان و‌ مشعل روشن‌ به عنوان‌ مشارکت مردم‌خاموش شود یا کم فروغ شود و هرچه این مهم درخشان تر‌باشد، دشمنان ‌نظام مایوس تر خواهند شد.اما وقتی ما‌ صحنه های زیبای مشارکت ‌مردم را به‌ نمایش می گذاریم، مطمئن باشید در سیاست های خارجی نا اثر قوی خواهد داشت.

استاندار سمنان در پایان ابراز داشت: کمیته اطلاع رسانی و ستاد امنیت انتخابات و فرمانداران، توجه داشته باشند و مراقبت کنند و فعالیت انتخاباتی کاندیداها و طرفداران آنها انسجام و همدلی داخلی مردم ما را تحت‌ تاثیر قرار ندهد.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: استانداری ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار