اجرای طرح مدارس فصلی در کرمان

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: طرح مدارس فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی در مدارس استان کرمان مورد استقبال جامعه دانش‌آموزی قرار گرفته و با موفقیت در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مسعود رضایی‌زاده معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: طرح مدارس فصلی به منظور استعدادیابی و کمک به شکوفایی استعداد‌های دانش آموزی پایه‌های هشتم و نهم در شهر‌های مختلف استان کرمان به طور سه جانبه در حال اجرا است.

او افزود: دانش آموزان به عنوان فناوران و سرمایه‌های آینده کشور باید مورد توجه قرار گیرند، لذا طرح مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی در کرمان با همکاری بنیاد ملی نخبگان و اداره کل آموزش و پرورش این استان از تابستان ۹۸ راه اندازی شده است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان بیان کرد: نحوه اجرای این طرح بدین صورت است که ابتدا دانش آموزان مشتاق و خلاق از بین حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز پایه هشتم و نهم مدارس استان و در شرایط سنجش یکسان انتخاب و طی سه روز در مدرسه فصلی خلاقیت شرکت می‌کنند.

او اظهار داشت: کارگاه‌هایی با محوریت مشاهده و ایده‌پردازی، تفکر واگرا، توفان ذهن و طراحی لوگو، ارتباط مؤثر، سنجش خلاقیت و حلقه کندو کاو، از مهمترین سرفصل‌های این مدارس است که به صورت گروهی به دانش‌آموزان ارائه خواهد می‌شود.

رضایی زاده با اشاره پتانسیل و ظرفیت‌های حوزه کشاورزی استان کرمان افزود: در همین راستا رویداد شتاب ایده‌های نوآورانه و فناورانه در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته در کرمان در روز‌های ۱۱ تا ۱۳ دی ماه جاری با حضور ۱۴۰ نفر از علاقه‌مندان حوزه استارتاپ‌ها در محل مرکز نوآوری و شتابدهی تگ برگزار شد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان عنوان کرد: این رویداد آموزشی و ترویجی با هدف حمایت آموزش و هدایت صاحبان ایده، نخبگان و علاقه‌مندان از سراسر استان و با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مرکز تحقیقات کشاورزی، مرکز نوآوری و شتاب دهی تگ، پارک علم و فناوری، دانشگاه تحصیلات تکمیلی و دانشگاه شهید باهنر کرمان اجرا شد.

او گفت: این رویداد با حضور ۱۹ مربی از استان و خارج از استان و با تکیه بر توان مربیان بومی ابتدا با ۲۷ ایده توسط شرکت کنندگان ارائه شد که از بین این ایده‌ها ۱۲ ایده به منظور تیم سازی انتخاب و با کمک تسهیلگر رویداد و مربیان طی سه روز مدل کسب و کار آن‌ها تکمیل و آماده ارائه به داوران انجام شد.

در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد فناور و ۶۰ شرکت دانش بنیان در استان کرمان در زمینه‌های آی تی، کشاورزی، پزشکی، نانو، مکانیک، عمران و ... فعالیت دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
احسنت
آخرین اخبار