استان اردبیل رتبه نخست اهدای عضو در کشور را دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اردبیل رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغری و اهدای عضو در کشور را بدست آورده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر قدرت اخوان‌اکبری، رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز در آیین تجلیل از پرسنل واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تاکنون اعضای ۲۲ نفر مرگ مغزی در استان با رضایت خانواده آنها به بیماران نیازمند اهدا شده است. 

او  از راه‌اندازی رسمی واحد OPU (بخش نگهداری و مراقبت بیماران مرگ مغزی) در ساختمان تازه‌تاسیس ترومای اردبیل خبر داد و افزود: این بخش مجهز با داشتن آی‌سی‌یو اختصاصی در افزایش کیفیت مراقبت‌ها و کاهش زمان رضایت‌گیری و اعزام بیماران مرگ مغزی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اخوان اکبری  فعالیت در حوزه مراقبت از بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو را کاری ارزشمند، دارای ابعاد معنوی و نیز طاقت‌فرسا و پیچیده دانست و بیان‌کرد: این مهم نیازمند داشتن بنیه علمی و توانمندی‌های خاص بوده و در همین راستا تیم‌های تشخیص و تایید و رضایت‌گیری دانشگاه اردبیل از توانمندترین تیم‌های کشور می‌باشد.

دکتر مجید محمدغریبانی ،رییس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز گفت: در استان از  تعداد ۵۱ مورد مرگ مغزی با توجه به نتایج آزمایشات و بررسی‌ها ۳۴ مورد  مستعد اهدای عضو بودند که خانواده ۲۲ نفر از آنها به اهدای عضو رضایت داده و اعضای آنها به بیماران نیازمند اهدا شد.

در این آیین با اهدای لوح سپاس و هدایایی از زحمات کوردیناتورها و بازرسان واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.