صدور کارت اهدای عضو برای ۱۲ هزار نفر در استان اردبیل

مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان استان اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل ۱۸ هزار نفر برای دریافت کارت اهدای عضو ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۱۲ هزار نفر کارت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید محمد غریبانی، مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان استان اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل ۱۸ هزار نفر برای دریافت کارت اهدای عضو در صورت مرگ مغزی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۱۲ هزار نفر کارت اهدای عضو صادر شده و صدور ۶ هزار کارت دیگر نیز در مراحل انجام است.

وی با اشاره به فعالیت انجمن اهدای عضو ایرانیان در اردبیل افزود: در مدت کمتر از یک سال که این انجمن فعالیت خود را در استان اردبیل آغاز کرده است شاهد اقدامات و فعالیت‌های مناسب آموزشی و فرهنگی توسط این انجمن در استان بودیم که تلاش می‌کنیم تا این اقدامات تداوم و گسترش یابد.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای اطلاع‌رسانی عمومی در زمینه امر خداپسندانه اهدای عضو با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در زمینه شناسایی بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو استان اردبیل دو سال متوالی مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

غریبانی با اشاره به رتبه هشتم کشوری استان اردبیل در تعداد اهدای عضو گفت: با اقدامات فرهنگی و آموزشی لازم شاهد افزایش اهدای عضو در استان هستیم چرا که در حالی که در دو ماه نخست سال گذشته تعدادی اهدای عضو در استان دو مورد بوده این تعداد امسال به پنج مورد افزایش یافته است.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان استان اردبیل از برگزاری جشن نفس در سال آینده در استان اردبیل خبر داد و افزود: ۱۸۰ نفر تاکنون اهدای عضو را شاهد بودیم که امسال تلاش می‌کنیم تا با برگزاری همایش‌های فرهنگی مختلف و اعطای نشان عالی انجمن ایرانیان در راستای جلب و جذب مردم به دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنیم.

انتهای پیام/ع

اردبیل رتبه هشتم کشوری در تعداد اهدای عضو را دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار