تعداد ۲۶۵ طرح در شهرستان زیرکوه، از تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری برخوردار شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شروع طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، تعداد ۳۰۴ طرح در سامانه کارا مربوط به شهرستان زیرکوه بوده است.

او با اشاره به اینکه که از این تعداد ۲۶۶ طرح در کمیته فنی شهرستان مصوب شده است افزود: تعداد ۲۶۵ طرح  با پیش بینی ایجاد ۳۶۰ فرصت شغلی در شهرستان، موفق به دریافت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری شدند.

اشرفی از پرداخت بیش از ۵.۶ درصد تسهیلات پرداخت شده استان از محل اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در شهرستان زیرکوه خبر داد و ادامه داد: شهرستان زیرکوه از نظر جذب اعتبارات از این محل در رتبه نهم در بین شهرستان‌های استان قرار دارد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی  خواستار معرفی و اطلاع رسانی ظرفیت‌های موجود در طرح‌ها و سیاست‌های فعال بازار کار توسط هر یک از اعضای گروه کاری اشتغال در شهرستان شد و اظهار کرد: مجموع عملکرد شهرستان در طرح کارورزی از ابتدای اجرای طرح تا کنون ۱۶ نفر در ۱۶ واحد پذیرنده بوده است.

او  اعلام کرد: تعهد شهرستان زیرکوه در اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۲۰ نفر بوده است که تا کنون تعداد ۱۹ نفر معادل ۹۰ درصد تعهد از طرح مهارت آموزی در شهرستان بهره‌مند شدند.

اشرفی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تعداد ۸ مجوز مستقل و پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی در زیرکوه صادر شده است که از این محل پیش بینی ایجاد ۲۸ فرصت شغلی در شهرستان می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲ درصد مجوز‌های صادره مشاغل خانگی استان در شهرستان زیرکوه بوده است گفت: سهم شهرستان زیرکوه از اعتبارات مشاغل خانگی ۳۱۰۰ هزار ریال معادل ۵ درصد سهمیه استان بوده که تا کنون ۵۸ درصد آن در شهرستان جذب شده است.

اشرفی همچنین از فعالیت ۴۶ تعاونی فعال در شهرستان خبر داد و افزود: ۲۱ تعاونی از مجموع تعاونی‌های فعال شهرستان در گرایش کشاورزی و ۱۱ تعاونی در گرایش خدمات و مابقی در سایر گرایش‌ها فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: ۴۶ تعاونی شهرستان با عضویت ۴ هزار و نفر۳۸۷ و با سرمایه ۱۲۲۵۱ میلیون ریال و با اشتغالزایی ۳۴۵ نفر فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام /ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.