حزب‌الله عراق پایگاهی بزرگ در مرز با سوریه تاسیس می‌کند

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند حزب‌الله عراق یک پایگاه جدید نظامی در مرز‌های این کشور با سوریه احداث می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه العربی الجدید به نقل از برخی منابع امنیتی عراق در گارد مرزی و شاهدان عینی و ساکنان محلی در شهرک قائم گزارش داد «گردان‌های حزب الله عراق» بجای اقدام به ساخت پایگاهی که جنگنده‌های آمریکایی در تاریخ بیست و نه دسامبر سال گذشته میلادی آن را تخریب کردند، دست به ساخت پایگاه جدیدی در مرز‌های عراق و سوریه  زده است.

یک مقام گارد مرزی عراق به پایگاه العربی الجدید گفت: گردان‌های حزب الله، پایگاه جدیدی را در مسیر عکاشات بسوی القائم برگزیده اند تا مقرشان باشد و از آن به عنوان پایگاهی اصلی در منطقه مرزی سوریه و عراق استفاده می‌کنند.

این اقدام همزمان با ادامه فعالیت‌های هوایی آمریکا در منطقه مرزی عراق و سوریه و در چارچوب محور التنف- القائم تا حومه دیرالزور صورت می‌گیرد. به گفته این مقام عراقی، این پایگاه جدید که انتخاب شده است، یک پایگاه متروکه ارتش عراق بوده و اکنون به جای پایگاهی که ماه گذشته هدف گرفته شد، آماده سازی می‌شود.

وی همچنین گفت این پایگاه، بزرگتر از پایگاه سابق خواهد بود و نیروهای حزب‌الله، ظرف دو هفته به آن منتقل خواهند شد.

در پی حمله آمریکا در تاریخ بیست و نهم دسامبر، ده‌ها نفر از نیرو‌های مسلح گروه الحشد العشبی کشته و یا زخمی شدند.

این اقدام آمریکا در پی آن صورت گرفت که پایگاهی در کرکوک با کاتیوشا هدف گرفته شد و در پی آن، یک نظامی بازنشسته آمریکایی که همراه نیرو‌های آمریکایی دیگر در عراق فعالیت داشت، جان باخت. آمریکا پس از این اقدام، مدعی شده بود حزب الله عراق در پشت این حمله دست داشته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۴۱ ۲۹ دی ۱۳۹۸
خدارو شکر بالاخره یه خبر خوبم دیدیم.
آخرین اخبار