راه اندازی اولین واحد کارخانه تخصصی تولید سلول ایران در مشهد

دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد ۲۰۲۰ گفت: اولین واحد استانی نخستین کارخانه تخصصی تولید سلول ایران با مسئولیت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در مشهد راه‌اندازی شد.

راه اندازی اولین واحد استانی کارخانه تخصصی تولید سلول ایران در مشهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا بیدخوری دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد ۲۰۲۰ گفت: در راستای توسعه حوزه سلامت و ترویج درمان‌های نوین پزشکی برگزاری سومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد ۲۰۲۰ را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که این رویداد در فروردین ماه سال آینده در مشهد برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت به دنبال جذب گردشگر سلامت از مبدا هستیم، افزود: ما در راستای تحقق این امر نیازمند حضور پررنگ‌تر مجموعه‌های متولی در حوزه گردشگری سلامت هستیم و می‌خواهیم از میان روش‌های مدرن‌تر، روش‌های سنتی‌تر را انتخاب نماییم تا مسیر تجاری‌سازی حوزه درمان کوتاه شده و موانع موجود بر سر راه برداشته شود.

بیدخوری گفت:یکی از اقدامات شاخص صورت گرفته در کشور افتتاح نخستین کارخانه تخصصی تولید سلول ایران در سال گذشته بود و نخستین واحد استانی آن را هم در مشهد راه‌اندازی کردیم که مسئولیت آن هم با جهاد دانشگاهی خراسان رضوی است.

 

گامی به سوی نوآوری


همچنین احمدرضا بهرامی دبیر سومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد ۲۰۲۰ گفت: در سومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد ۲۰۲۰ می‌خواهیم بر استفاده بیش از پیش در موارد پرکاربرد حوزه سلامت تاکید کنیم و می‌خواهیم پس از تثبیت در حوزه بهره‌برداری، در حوزه نوآوری گام برداریم.

او تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم و مورد توجه در دنیا در حوزه سلول درمانی و استفاده بیش از پیش تکنولوژیک بوده و در اسناد بالادستی نیز بر این مهم توجه شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: به دنبال توسعه روش‌مندتر در حوزه سلول درمانی و تقویت بیش از پیش مقوله توریست درمانی و رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان در این حوزه هستیم.

بهرامی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گام‌های موثری در حوزه‌های مختلف سلامت به‌ویژه سلول درمانی برداشته‌اند، گفت:به دنبال توسعه روش‌مندتر در حوزه سلول درمانی و تقویت بیش از پیش مقوله توریست درمانی و رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان در این حوزه هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به کشور‌های حاضر در سومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد ۲۰۲۰، تصریح کرد: از کشور‌های متفاوتی اعلام حضور داشته‌ایم و تاکنون کشور‌های آمریکا، هلند، گرجستان، ایتالیا، آلمان، ترکیه، بندگلادش، پاکستان، قطر و عمان حضور خود را در سومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد ۲۰۲۰ اعلام کرده‌اند و پیش‌بینی ما افزایش این تعداد و حضور کشور‌های بیشتر است.

انتهای پیام//ح. ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.