کِنسِت درخواست مصونیت قضایی نتانیاهو را به رأی می‌گذارد

سخنگوی پارلمان رژیم صهیونیستی می‌گوید سه شنبه این هفته درباره درخواست نتانیاهو برای مصونیت قضایی رأ‌‌ی‌گیری خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یولی ادنشتاین، سخنگوی پارلمان اسرائیل، روز یک‌شنبه اعلام کرد به پارلمان این رژیم  (کِنسِت) اجازه می‌دهد تا سه‌شنبه آینده جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری  درخواست مصونیت قضایی بنیامین نتانیاهو تشکیل شود.

ادنشتاین درحالی این خبر را مطرح کرد که پیش از این چند بار مخالفتش را با درخواست نتانیاهو اعلام کرده بود.

پیش‌تر (اول ماه ژانویه) نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  از ادنشتاین درخواست مصونیت قضایی کرده بود. نتانیاهو ماه نوامبر امسال متهم به چندین جرم از جمله رشوه و کلاه‌برداری شده بود و به نظر می‌رسد  درخواست او برای مصونیت قضایی دادگاه این جرایم را حداقل تا دوم مارس (۱۲ اسفند)، یعنی پس از انتخابات پارلمانی به تعویق بیاندازد.

سخنگوی کِنسِت که خود نیز از اعضای حزب راست‌گرای اسرائیل (لیکود) است، تاکنون در مقابل این درخواست ایستادگی کرده و امیدوار است بتواند این درخواست نتانیاهو و رأی‌گیری برای آن را تا بعد از انتخابات به تعویق بیاندازد.

 هفته گذشته نیز ایال یینون، مشاور حقوقی کِنسِت، در حکمی تاکید کرد طبق قوانین، ادنشتاین نمی‌تواند این درخواست را به تعویق بیاندازد. اما ادنشتاین خود می‌گوید: «با این نظر یینون مخالفم و تا جایی‌که به من مربوط باشد ازاین پروپاگاندای بی‌ارزش سیاسی قبلِ انتخابات جلوگیری خواهم کرد».

وزیر خارجه اسرائیل که همسوی نتانیاهوست نیز می‌گوید: «به نظر می‌رسد ادنشتاین در دام تله چپ‌گرا ها افتاده است.»

چندی بعد ادنشتاین با صدور بیانیه‌ای توضیح داد: « علی‌رغم اینکه با صحبت‌های یینون مخالفم، معتقدم برای حفظ اعتماد عمومی از سوی تمامی احزاب باید حرف‎‌های او را بپذیرم و اجازه تشکیل جلسه برای رأی‌گیری این درخواست را بدهم».

به گزارش تایمز‌ِ اسرائیل، اکثریت اعضای کِنسِت مخالف اعطای مصونیت به نتانیاهو هستند و انتظار می‌رود درخواست او را رد کرده و وی را به جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش بکشانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار