هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی استعفای نتانیاهو را خواستار شدند

هزاران نفر از اهالی سرزمین‌های اشغالی شنبه با تجمع در میدان «حبیمه» تل‌آویو خواهان استعفای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، هزاران نفر از اهالی سرزمین‌های اشغالی امروز (شنبه) با تجمع در میدان «حبیمه» تل‌آویو خواهان استعفای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شدند.

معترضان که به دعوت «جنبش برای کیفیت حکومت» (Movement for Quality Government) در میدان «حبیمه» تجمع کرده بودند با حمل پارچه نوشته‌هایی استعفای نتانیاهو را خواستار شدند.

هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی استعفای نتانیاهو را خواستار شدند

آن‌ها پلاکارد‌های حاوی شعار «نخست‌وزیر مجرم» را در کنار عکس او حمل می‌کردند و شعار‌هایی مانند «نتانیاهو استعفا» را سرمی‌دادند.

پایگاه خبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد حدود ۵ هزار معترض در این تجمع شرکت کردند. این در حالی است که کانال ۱۲ اسرائیل شمار معترضان در این تجمع را دست کم ۶ هزار نفر اعلام کرد.

نتانیاهو تاکنون هیچ واکنشی به برگزاری این راهپیمایی نشان نداده است. نمایندگان حزب لیکود و وزیران کابینه نیز در این تجمع غایب بودند. بسیاری از آن‌ها طی روز‌های اخیر سکوت و از حمایت از نتانیاهو یا انتقاد از وی امتناع کرده‌اند.

اویشای ماندلبلیت، دادستان کل اسرائیل در تاریخ ۲۱ نوامبر با پیش کشیدن سه پرونده نتانیاهو، اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو به دریافت رشوه، فساد مالی و سوء استفاده از مقام و موقعیت خود متهم شده است. 

پلیس رژیم صهیونیستی فوریه سال گذشته میلادی بنیامین نتانیاهو را در ۴ پرونده فساد متهم کرد. پرونده ۱۰۰۰ در ارتباط با دریافت پول از تجار ثروتمند است. پرونده ۲۰۰۰ به تلاش‌های پنهانی نتانیاهو با یک روزنامه صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال ۲۰۱۴ است. پرونده ۳۰۰۰ به فساد مالی نتانیاهو در قرارداد معامله زیردریایی‌های اسرائیل مربوط می‌شود. پرونده ۴۰۰۰ هم که خطرناکترین پرونده نتانیاهوست، درباره تسهیلات مالی است که نتانیاهو به مالک شرکت «بزک» در مقابل دریافت حمایت رسانه‌ای از او و خانواده‌اش در پایگاه خبری «والا» پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار