دفع بهداشتی زباله، یکی از شاخص‌های مهم توسعه جامعه است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: دفع بهداشتی زباله، یکی از شاخص‌های مهم توسعه و از عوامل پیشرفت جوامع است بنابراین محدوده مدیریت این مقوله بسیار وسیع و متغیر است.

دفع بهداشتی زباله، یکی از شاخص‌های مهم توسعه جامعه استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در حاشیه بازدید از سایت‌های پسماند بخش ارم و بوشکان بیان کرد: مدیریت پسماند به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع بشری است و افزایش روزافزون حجم پسماندها از یک‌سو و تنوع و گوناگونی آن‌ها از سویی دیگر بر پیچیدگی شرایط، نحوه جمع‌آوری و دفع آن‌ها می‌افزاید.

او با اشاره به‌ضرورت وجود مدیریت و برنامه راهبردی برای رفع مشکلات دفع زباله تصریح کرد: با توجه به اهمیت دفع بهداشتی زباله و بنا به وظیفه نظارتی شبکه بهداشت و درمان، کارشناسان این شبکه پیوسته از سایت‌های دفع زباله شهرهای مختلف شهرستان بازدید و مشکلات بهداشتی را جهت پیگیری به شهرداری‌ها اعلام می‌کنند.

خویش دوست افزود: دفع پسماند یک مسئله عادی نیست، بلکه به‌ عنوان یک مشکل زیست‌محیطی به شمار می‌رود، زیرا دفع غیر بهداشتی آن به‌طور محسوسی در آلودگی‌های محیط و گسترش بیماری‌های واگیردار نقش اساسی دارد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پسماند ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.