پایش زیست محیطی شناورها در بوشهر آغاز شد

پایش زیست محیطی کشتی‌ها و شناور‌ها برای جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پایش زیست محیطی کشتی‌ها و شناور‌ها شامل کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها با مشارکت کارشناسان محیط زیست و همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان در برای جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست آغاز شد.

فرهاد قلی نژاد افزود: در این پایش، مواردی مانند مدیریت پسماندها، آب توازن، نشتی‌های نفتی و سایر آلاینده‌ها و سایر اسناد و مدارک کنترل و همچنین آلاینده‌ها بررسی می‌شود.

او ادامه داد: کشتی‌ها و شناور‌ها ملزم به رعایت اصول محیط زیستی به منظور جلوگیری از آلودگی زیست بوم دریا بر اساس قوانین و مقررات داخلی و بین المللی و کنوانسیون‌های مربوط هستند.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: در اجرای طرح پایش زیست محیطی کشتی‌ها و شناور‌ها، با حضور بر روی عرشه کشتی تجاری حاوی مواد غذایی (کانتینری و فله بر) به ظرفیت هشت هزار تن، وضعیت و نحوه دفع پسماندها، بررسی وضعیت آب توازن کشتی، پایش میزان خروجی ضایعات مواد نفتی، نحوه دفع فاضلاب انسانی و سایر الزام‌های زیست محیطی کشتی‌های تجاری بررسی شد.

محمدامین طلاب افزود: در این بازدید، مستندات مربوط به بخش محیط زیست شامل گواهینامه‌های پسماند، آلودگی هوا، آب توازن کشتی، دفاتر ثبت مواد نفتی و روغن مصرفی و نحوه دفع آن در خَن شناور ارزیابی شد.

او بیان کرد: از بخش‌های مختلف کشتی شامل مخازن تفکیک، مدیریت پسماند و سامانه جداکننده مواد نفتی از آب بازدید صورت گرفت.

انتهای پیام/ک

آغاز پایش زیست محیطی شناورها در بوشهر

برچسب ها: محیط زیست ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.