روزبهانی: به عشق ایران مهاجرت نکردم/ بوکس در کشور، ورزش غریبی است

ملی پوش بوکس گفت: به خاطر عشق و علاقه‌ای که به ایران داشتم قید مهاجرت را زدم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان روزبهانی کاپیتان تیم ملی بوکس کشورمان در خصوص اردوی تیم ملی بوکس بیان کرد: ده نفری که به اردوی تیم ملی بوکس دعوت شدند همگی در جام احمد کومرت نتیجه بسیار خوبی گرفتند و حاصل کار بازیکنان سه نقره و سه برنز بود. می‌توانستیم حتی مدال طلا بگیریم، اما حق خوری کردند، چرا که در ایران طی اردوی مشترکی که داشتیم ۸ صفر تیمشان را شکست دادیم و فکر می‌کنم واقعا حق فینالیست‌های ما پیروزی بود.

روزبهانی: به عشق ایران مهاجرت نکردم/ بوکس در کشور ورزش غریبی است

وی افزود: چهارشنبه اردوی تیم ملی شروع می‌شود و تا سفر به چین این اردو ادامه خواهد داشت. سهمیه المپیک هم به این صورت است که در سه وزن اول ۶ نفر، سه وزن دوم ۵ نفر، دو وزن آخر ۴ نفر سهمیه را کسب می‌کنند.

به تورنمنت چین اعزام می‌شویم

او در مورد شیوع ویرووس بیماری زا در تورنمنت بوکس چین بیان کرد: در ابتدا به ما گفتند مسابقات قرار نبود در چین باشد و فیلیپین میزبان است، اما همچنان به صورت رسمی چیزی اعلام نشده است. اما خیلی راحت نمی‌توان سهمیه المپیک کسب کرد و بازی‌های تورنمنتی با بازی‌های سهمیه‌ای فرق دارد، اما پیش بینی استکی این بود ۸ سهمیه می‌گیریم. همیشه به او می‌گویم ۸ سهمیه را به زبان نیاورید، چون توقعات را بالا می‌برید. در کل امیدوارم سهمیه المپیک را برای سومین بار تصاحب کنم.

امیدوارم در المپیک ۲۰۲۰ مدال بگیرم

او همچنین گفت: این المپیک شرایط متفاوت تری دارد، من از خیلی از پیشنهادات و شرایط مختلف گذشتم و به بوکس در ایران ادامه دادم، اما به چیزی که می‌خواستم نرسیدم، اما امیدوارم این بار مدال خوشرنگ را در المپیک ۲۰۲۰  بگیرم. من بعد از المپیک ریو می‌خواستم بوکس حرفه ای را دنبال کنم، اما نشد و حالا می‌خواهم این المپیک جبران کنم و بعد حرفه‌ای را دنبال کنم.

به عشق ایران مهاجرت نکردم

روزبهانی در مورد علت مهاجرت نکردنش اظهار کرد: مهاجرت نکردم، چون می‌خواستم بوکس ایران را به دنیا معرفی کنم. خدا را شکر هر جا می‌روم بوکس ایران را با من می‌شناسند و همه هم دوره ای‌های من دیگر بوکس بازی نمی‌کنند و فکر نمی‌کردند بوکس بازی کنم. من ایران را دوست دارم و نمی‌خواهم این کشور را ترک کنم. از فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هیچ حمایتی نمی‌شوم. قصد داشتم با صالحی امیری جلسه‌ای داشته باشم که هنوز این جلسه را تشکیل نداده است، قصد داشتم درد بوکس را بگویم. به یک سری از افراد بیش از حد رسیدگی شد، اما مهاجرت کردند.

بوکس در کشور غریب است

روزبهانی تصریح کرد: ورزش ما را واقعا هیچکس نمی‌شناسد و خیلی غریب مانده است. فدراسیون بوکس چندان رسانه‌ای نیست و وزیر ورزش هم دیدگاهی به بوکس ندارد و واقعا این شرایط برای رشته مدال آور بوکس بد است. این خیلی بد است که بوکس لیگ برتر ندارد و چندان اهمیتی به آن در رسانه‌ها داده نمی‌شود. بوکس، مشت زنی نیست. مشت زنی یعنی دعوا، اما بوکس تنها ۶ ضربه دارد و باید هزاران تکنیک اجرا کرد. ما در بوکس هر روز صبح وزن کشی داریم و مانند رشته‌های دیگر نیست و واقعا سخت است.

روزبهانی: به عشق ایران مهاجرت نکردم/ بوکس در کشور ورزش غریبی است

ملی پوشان بوکس بدون حقوق تلاش می‌کند

او در مورد کادر فنی تیم ملی بوکس عنوان کرد: کادر فنی در حال تلاش است تا بهترین نتیجه را بگیرد. با استکی و احدی تعاملاتی داشتیم و می‌خواستیم که با هم کار کنند و تیم قوی شود، اما اختلاف نظر و سلیقه باعث شد این اتفاق نیفتد. برای بازیکنان بوکس واقعا دلم می‌سوزد. بدون حقوق تلاش می‌کنند و شاید هر دو یا سه ماه پولی دریافت کنند.

ملی پوش بوکس در پایان بیان کرد: مهدی تقوی حامی مالی من، مرا به بوکس برگرداند و کمک بسیاری به من کرد و از او بسیار سپاسگزارم.


بیشتر بخوانید: روزبهانی: به بوکس توجه نمی‌شود/ برای سهمیه المپیک می‌جنگم


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار