جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

طرح و لایحه مربوط به ایجاد مناطق آزاد تجاری تصویب شد

نمایندگان مجلس یک طرح و یک لایحه مربوط به ایجاد مناطق آزاد تجاری جهت تامین نظر شورای نگهبان تصویب کردند.

طرح و لایحه مربوط به ایجاد مناطق آزاد تجاری تصویب شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس، ایرادات شورای نگهبان در لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری- صنعتی، اصلاح محدوده دو منطقه آزاد تجاری- صنعتی، و ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی را رفع و تصویب کردند.

در این لایحه یک تبصره به ماده واحده الحاق شد که به موجب آن مطابق تبصره یک ماده یک قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی مصوب ۵ آذر ۱۳۸۴ را مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعیین محدوده جغرافیایی، طرح جامع و کالبدی، نوع و حدود فعالیت مجاز هر یک از آن‌ها با پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تصویب هیات وزیران انجام می‌شود.

همچنین نمایندگان برای رفع ایراد شورای نگهبان در طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی دو تبصره به عنوان تبصره‌های ۴ و ۵ به ذیل ماده واحده الحاق کردند.

طبق تبصره ۴ مطابق تبصره یک ماده یک قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی مصوب ۵ آذر ۱۳۸۴ را مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعیین محدوده جغرافیایی، طرح جامع و کالبدی، نوع و حدود فعالیت مجاز هر یک از آن‌ها با پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تصویب هیات وزیران انجام می‌شود.

براساس تبصره ۵ به منظور عدم کاهش درآمد‌های مالیاتی دولت در مناطق ویژه اقتصادی که به موجب این قانون ایجاد می‌شود صرفا واحد‌های تولیدی و معدنی که پس از ایجاد مناطق مذکور، جواز تاسیس و پروانه بهره برداری اخذ می‌کند می‌توانند از مالیات با نرخ صفر موضوع ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ۱۳۹۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار