با موافقت نمایندگان؛

محل پرداخت عوارض و جریمه‌های خودرو‌های داخلی مشخص شد

نمایندگان مجلس محل پرداخت عوارض و جریمه های خودروهای داخلی را مشخص کردند.

محل پرداخت عوارض و جریمه های خودروهای داخلی مشخص شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ماده ۴۵ و ۴۶ این لایحه موافقت کردند.

براساس ماده ۴۵؛ یک واحد درصد مالیات دریافتی سهم دولت موضوع ماده (۷) این قانون، همزمان با دریافت توسط سازمان، به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌گردد. خزانه­ داری کل کشور مکلف است مبالغ دریافتی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد مطابق سهم‌های مشخص شده در جدول پیوست به حساب دستگاه‌های مذکور واریز نماید.

در ماده ۴۶ نیز آمده است؛ عوارض و جریمه‌های موضوع بند‌های «الف» و «ب» ماده (۳۱) این قانون مستقیماً به حساب شهرداری‌ها و یا دهیاری‌های محل سکونت مالک که هنگام صدور پلاک انتظامی ثبت شده است، واریز می‌گردد. شهرداری‌های شهر‌های آلوده مکلفند صد در درصد (۱۰۰%) درآمد حاصل از عوارض موضوع بند «ب» ماده (۳۱) این قانون را برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهر‌های آلوده هزینه نمایند.

لازم به ذکراست که ماده ۴۷ لایحه فوق با موافقت اکثریت وکلای ملت حذف شد.

بر اساس ماده فوق:تا سقف یک وشش‌دهم درصد (۶/۱%) از درآمد‌های وصولی مالیات و عوارض موضوع این قانون به‌استثنای عوارض موضوع ماده (۳۱) این قانون، براساس محاسبات زیر به¬عنوان پاداش عملکرد به¬ حساب سازمان واریز می¬گردد: = ضریب پاداش عملکرد سازمان درصد کاهش در میانگین زمانی استرداد + درصد افزایش در کوشش مالیاتی + درصد پیشرفت در استقرار سامانه و سیستمی کردن فرایند‌ها ضریب فوق به تفکیک هر سه مؤلفه توسط کارگروهی متشکل از وزیر اقتصاد، رئیس سازمان امور مالیاتی، وزیر کشور و نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر بر اساس اطلاعات مستخرج از سامانه مؤدیان در بهمن‌ماه هر سال برای اجراء در سال بعد محاسبه می‌گردد و به هیأت وزیران و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی گزارش می‌شود. وزیر اقتصاد در این هیأت مسئولیت تشکیل جلسات و اداره آن را بر عهده دارد. وزن مؤلفه‌های مذکور در محاسبه ضریب پاداش عملکرد سازمان یکسان است و جمع آن‌ها نمی‌تواند بیشتر از صد در صد (۱۰۰%) گردد. سازمان موظف است از این پاداش برای تأمین و تعمیر و بازسازی ساختمان و خرید تجهیزات، آموزش و تشویق کارکنان، حسابرسی مؤدیان، اطلاع‌رسانی و آموزش مؤدیان، تشویق و جایزه به مصرف‌کنندگان و سایر اشخاص که در امر ارائه اطلاعات مالیاتی و وصول مالیات فعالیت می‌کنند، هزینه نماید. وجوه پرداختی به استناد این بند به عنوان پاداش وصولی از شمول ‏مالیات مستثنی است. ‏

سازمان موظف است تا انتهای اردیبهشت هر سال گزارشی از نحوه هزینه‌کرد این مبلغ در سال قبل را تهیه کند و پس از تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی به هیأت وزیران و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار