رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان خبرداد؛

تولید۳۴۰ هزار اصله نهال بیابانی در دامغان

عباسی راد گفت: ۳۴۰ هزار اصله نهال با هدف جلوگیری از پیشروی بیابان در این شهرستان تولید و در استان سمنان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ایستگاه تثبیت شن و بیابانزدایی حسن آباد دامغان با تولید ۳۴۰ هزار اصله نهال از افزایش بیابان در استان سمنان جلوگیری می‌کند.

او افزود: این اقدام با هدف جلوگیری از پیشروی بیابان با تولید نهال‌های ویژه بیابان در سال جاری اجرایی شد.

عباسی راد اظهار داشت: نهال‌های تولید شده از گونه‌های تاغ و آتریپلکس است که نقش به‌سزایی در حفظ و توسعه فضای سبز و جلوگیری از پیشروی بیابان دارد.

او اضافه کرد: گونه‌های ذکر شده به عنوان گونه‌های مقاوم در رویشگاه‌های مختلف به صورت طبیعی و توده‌های کم و بیش انبوه و پراکنده‌ای در مناطق بیابانی شهرستان وجود دارد.

عباسی راد با بیان اینکه سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه و نیاز کم به آب از دلایل انتخاب این گیاه در اراضی بیابانی منطقه است، تصریح کرد: مقابله با ریزگردها، جلوگیری و کاهش خطرات ناشی از هجوم ماسه‌های روان به روستا، اصلاح و احیای مناطق بیابانی و مراتع تخریب شده از جمله اهداف تولید این گونه نهال‌ها است.

او بیان کرد: امسال ایستگاه تثبیت شن و بیابان‌زدایی حسن آباد دامغان بیش از ۴۰ هزار اصله نهال گلدانی و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال ریشه‌ای تولید کرد.

عباسی راد ادامه داد: نهال‌های تولیدی، علاوه بر استفاده در طرح‌های بیابان‌زدایی شهرستان دامغان، به سایر نقاط استان سمنان نیز ارسال شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار