افزایش فضای سبز شهر سمنان با ساخت ۹ بوستان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: با تکمیل ۹ بوستان در شهر سمنان حدود ۶۰ هزار متر مربع به فضای سبزی شهری افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد قاسمی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: ۹ بوستان در شهر سمنان در دست ساخت وجود دارد که ساخت آن‌ها در افزایش چشمگیر فضای سبز این شهر موثر است.

او افزود: با تکمیل ۹ بوستان در شهر سمنان حدود ۶۰ هزار متر مربع به فضای سبزی شهری افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان بیان کرد: توسعه فضای سبز و حفظ سرانه هر شهروند در اولویت کاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان قرار دارد.

سید محمد قاسمی ادامه داد: اکنون ۳۶۰ هکتار فضای سبز ناخالص در شهر سمنان وجود دارد و سرانه ناخالص فضای سبز در این شهر به ازای هر نفر ۱۷ مترمربع است.

او تصریح کرد: سرانه خالص فضای سبز در شهر کویری سمنان به ازای هر شهروند در حدود ۱۰.۵ متر مربع است و با وجود شرایط آب و هوایی این میزان سرانه فضای سبز قابل دفاع و مطلوب است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان یادآور شد: باز پیرایی فضای سبز یکی از مطالبه‌های مردمی است که شهرداری سمنان این مطالبه را در اولویت‌کاری خود قرار داده و بر اساس طرح جامع فضای سبز در حال پیگیری مطلبه مردمی است.

قاسمی یاد آور شد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان تا پایان آذرماه امسال ۲۰ هزار اصله نهال و ۲۵ هزار گلدان به منظور زیباسازی فضای شهری در سه مرکز فعال تولیدات گیاهی شهرداری سمنان تولید کرده است.

او گفت: مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در تسهیل و تسریع بازپیرایی و توسعه فضای سبز در شهر سمنان موثر است و سال گذشته با مشارکت مردمی پنج هزار اصله درخت در این شهر کاشته شد.

۱۶۵ بوستان بزرگ و محلی در حال حاضر در سمنان وجود دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار