اقدامات جدید دولت ژاپن برای مبارزه با کروناویروس

دولت ژاپن از امروز مجموعه‌ای از اقدامات را برای مبارزه با گسترش نوع جدید کرونا ویروس در این کشور در دستور کار قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تلویزیون «ان‌اچ‌کی» ژاپن اعلام کرد پس از تایید نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا دولت این کشور مجموعه اقدامات مبارزه با گسترش ویروس را در دستور کار خود قرار داده است.

بنابر اعلام ان‌اچ‌کی، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، امروز جلسه‌ای با وزرای مربوطه برای بررسی این موضوع برگزار کرد. دولت به مسئولان بخش قرنطینه دستور داد تا افرادی را که از مناطق پرخطر می‌آیند به طور کامل بررسی کنند. مقامات بهداشتی همچنین افرادی را که در تماس نزدیک با افراد آلوده بوده‌اند به طور دقیق بررسی خواهند کرد.

دولت ژاپن همچنین متعهد شد با سایر کشور‌ها و سازمان‌ها همکاری کند و اطلاعات جدید درباره این ویروس را به اشتراک بگذارد.

در اواخر ماه دسامبر، ابتلا به کروناویروس برای نخستین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد. این ویروس به سرعت در شهر‌های دیگر چین از جمله پکن و شانگ‌های گسترش یافت. بیماری جدید بر اثر ورود یک نوع ویروس ناشناخته جدید از خانواده کروناویروس‌ها به بدن، فرد را ابتدا به تنگی نفس و سینه‌پهلو مبتلا کرده و در مواردی بر اثر شدت تنگی نفس منجر به مرگ فرد می‌شود. سرایت این بیماری از انسان به انسان شیوع آن را تسریع می‌کند. آغاز تعطیلات سال نوی چینی و مسافرت‌های شهروندان چین با قطار و هواپیما نیز نگرانی‌ها از خطر شیوع بیماری جدید در این کشور را افزایش داده است.

کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود. نوع کروناویروس تازه‌ای که در چین مشاهده شده با کروناویروس سارس که در سال ۲۰۰۲ در این کشور شایع شد و جان ۸۰۰ نفر را در جهان گرفت، متفاوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار