نوشین در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد;

اجرای نمایش «جنایات قلب» با سبکی متفاوت

کارگردان «جنایات قلب» گفت: این نمایش کاملا قصه گو است و امروزه نمایش‌هایی با این سبک دیده نمی‌شود.

اجرای نمایش «جنایات قلب» با سبکی متفاوتدلارا نوشین کارگردان نمایش «جنایات قلب» درباره اجرای این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نمایشنامه «جنایات قلب» را حدود ۱۲ سال پیش ترجمه کرده بودم و همواره اجرای این اثر در ذهن من بود، بعد از اینکه تصمیم گرفتم اثری رئالیستی را روی صحنه ببرم، این نمایشنامه را انتخاب کردم؛ نمایشنامه «جنایات قلب» متن خوب، محکم و قوی دارد.

نوشین درباره انتخاب بازیگران نمایش «جنایات قلب» بیان کرد: گروهی برای اجرای نمایش‌ها دارم، ولی بسیاری از بازیگران من در این گروه نیستند، کار بازیگرانی را که انتخاب می‌کنم که از قبل دیده ام و با توانایی آن‌ها آشنایی دارم و می‌خواستم بازیگرانی انتخاب کنم که دغدغه بازیگری و تئاتر را داشته باشند.

وی ادامه داد: دغدغه من انتخاب بازیگر شناخته شده نبود, البته سبک تمرین نمایش‌های من به صورت قدیمی است و ۵۰ روز زمان برای تمرین می‌گذاریم و از سبک تمرین‌های امروزی که در یک هفته نمایش را تمرین می‌کنند و روی صحنه می برند ، هراس دارم؛ بنابراین باید بازیگرانی را انتخاب می‌کردم که دغدغه کار تئاتر داشته باشند.

نوشین با اشاره به اینکه نمایش «جنایات قلب» درباره تنهایی انسان‌ها است، گفت: از طرفی شخصیت‌های اصلی این داستان را زنان تشکیل داده اند و بسیاری این نمایش را نمایشی زنانه می‌دانند، ولی چیزی که برای مهم بود و من را به سمت خود کشید، تنهایی انسان‌ها و این چیزی است که امروزه به آن دچار هستیم.

وی ادامه داد: این نمایش اهمیت به خانواده، خوشبختی و قدرت خانواده را نشان می‌دهد. از نظر من اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در جامعه می‌بینیم در این متن کاملا مشهود است.

کارگردان نمایش «جنایات قلب» درخصوص استقبال تماشاگران اظهار کرد: اگر بخش اجرای نمایش را کنار بگذاریم باید بگویم تماشاگران با متن نمایش ارتباط برقرار کرده اند. نمایشنامه «جنایات قلب» متن خوب و درستی دارد و تماشاگر با تک تک کاراکتر‌های نمایش همذات پنداری می‌کند، با وجود اینکه این نمایش از جریان تئاتر امروزه ما متفاوت است.

او ادامه داد: این نمایش کاملا قصه گو است و امروزه نمایش‌هایی با این سبک دیده نمی‌شود و هنرمندان از این نوع اجرا فاصله گرفته اند. همین قصه گو بودن نمایش از دلایل مهم من برای اجرا آن بود.

نوشین با اشاره به اینکه ذائقه مخاطبان امروزی تغییر کرده است، گفت: با این وجود بازخورد‌های خوبی دریافت کردیم. در حین اجرای نمایش تعطیلاتی به وجود آمد که سبب ریزش تماشاگران شد و به نوعی به نمایش ضربه زد.

نوشین با اشاره به اینکه اندیشه ورزی در تئاتر کم شده است، گفت: کاهش اندیشه ورزی در تئاتر صرفا تقصیر تماشاگران و هنرمندان نیست بلکه این موضوع دو طرفه است. از نظر من تماشاگران و هنرمندان باید بر این موضوع کار کنند تا از مغفول ماندن اندیشه در تئاتر جلوگیری شود.

وی افزود: در شرایط اقتصادی حال حاضر باید به تماشاگران حق داد، اما اگر مردم بتوانند کار‌های فرهنگی و هنری را در سبد کالای خود قرار دهند، به رشد اندیشه کمک خواهد کرد، زیرا بدون فرهنگ و هنر همه چیز نابود می‌شود.

نوشین درباره کار‌های آتی خود گفت: نمایشنامه‌ای را سال‌ها پیش نوشتم و تصمیم دارم آن را کار کنم.

در خلاصه نمایش «جنایات قلب» آمده است:

این نمایش داستان سه خواهر را روایت می‌کند که هر کدام به نوعی درگیر چالش های احساسی عمیقی هستند که موانع بزرگی را در زندگی برایشان ایجاد کرده و هر کدام از شخصیت های نمایش درگیر درونیات متناقض و به نوعی سرکش و تمایلات عجیب و بعضا جنایتکارانه هستند.

گفتنی است نمایش «جنایات قلب» با بازی آزاده اسماعیل خانی، تینا بخشی، علیرضا مویدی، سارا توکلی، پگاه ارضی، تورج ثمینی پور از تاریخ   ۸ دی تا ۷ بهمن هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن سایه تئاتر شهر اجرا می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار