الوطن: عربستان دست دوستی به سوی دمشق دراز کرده است

روزنامه الوطن با اشاره به استقبال گرم مقامات سعودی از دیپلمات سوری نوشت عربستان در پی از سرگیری روابط با سوریه پس از بحران این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الوطن سوریه نوشت: استقبال گرم مقامات سعودی از بشار جعفری، نماینده دائم سوریه، در سازمان ملل باعث جلب توجه منابع خبری شده است و نشان می‌دهد ریاض دست دوستی به سوی دمشق دراز کرده است.

این روزنامه به نقل از برخی منابع دیپلماتیک غربی از حضور جعفری در مراسمی ویژه خبر داد، مراسمی که به افتخار فهد بن عبدالله المبارک، وزیر مشاور عربستان، و به مناسبت ریاست این کشور بر نشست آتی گروه بیست برگزار شد.

به گفته این منابع، بشار جعفری به دعوت عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل، در این مراسم حاضر شد.

به نوشته الوطن، استقبال گرم المعلمی و فهد بن عبدالله المبارک از بشار جعفری در این مراسم، توجه حاضران را به خود جلب کرد. مقامات سعودی حاضر در این مراسم با تاکید بر اینکه اتفاقات صورت گرفته بین دو کشور اجتناب‌ناپذیر بود، بر روابط دوستانه دو کشور سوریه و عربستان تاکید کردند.

 مقامات سعودی حاضر در این مراسم با ابراز علاقه به سوریه اعلام کردند این کشور در قلب آن‌ها جای دارد و آنچه در روابط دو کشور روی داده است، به زودی حل و فصل خواهد شد.

حضور الجعفری در این مراسم، باعث جلب توجه کسانی شد که از حضور او و استقبال گرم مقامات سعودی از او غافلگیر شدند و این مسئله‌ای است که برخی پایگاه‌های اینترنتی به آن اشاره کردند. پایگاه خبری الوطن بدون ذکر نام این پایگاه‌ها، به این موضوع اشاره کرد و آن را خبر «قابل توجهی» دانست.

پیش از این اقدام عربستان، امارات نیز اقدام مشابهی انجام داد به طوری که عبدالحکیم ابراهیم النعیمی، کاردار امارات در دمشق، گفته بود روابط امارات و سوریه «مستحکم، قابل توجه و قوی است». 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سعودیها در دام شیطان اشغالگر صهیون افتاده و جز شیطنت برای سوریه نفعی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
دختران سوری در عربستان بردگی بردند حالا چطور باید به این کشور دست دوستی داذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
اینم نقشه است که سوریه رو علیه ایران شورش بدند بگن ما عرب ها با هم متحد هستیم
آخرین اخبار