انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری مردم مورد تاکید است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: عوامل اجرایی و نظارتی باید در برخورد و تعامل با گرایش‌های مختلف و داوطلبان تأیید صلاحیت شده اصل کامل بی‌طرفی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   یدالله موحد، رییس کل دادگستری کل استان کرمان صبح امروز در شورای پیشگیری از جرائم وتخلفات انتخاباتی در استان کرمان گفت:عوامل اجرایی و نظارتی باید در برخورد و تعامل با گرایش‌های مختلف و داوطلبان تأیید صلاحیت شده. اصل کامل بی‌طرفی را رعایت کنند.

رئیس شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان افزود:استفاده مسئولان از تریبون‌های رسمی به منظور تبلیغ له یا علیه داوطلبان نمایندگی انتخابات غیرقانونی است.

موحد تصریح کرد:فعالیت‌های تبلیغاتی رسمی و غیررسمی کلیه مدیران و مسئولان نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دستگاه‌های دولتی، عمومی و وابسته به دولت در ساعات اداری و یا واگذاری امکانات دولتی و عمومی به کاندیدای معین، تخلف و جرم است و شعب ویژه و ذیصلاح قضایی با موارد تخلف احتمالی برخورد قانونی خواهند کرد.

موحد بیان داشت:کمیته رصد فضای مجازی در دادسرای مرکز استان کرمان ضمن اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و رصد عملیات روانی دشمن در شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها، درگاه‌های وب، شبکه پیامکی تلفن همراه، بات‌ها و ربات‌ها، برخورد قانونی با موارد تخلف را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

او افزود:یکی دیگر از اقدامات شورای پیشگیری، نظارت مستمر و موثر دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و انتظامی بر سایت‌ها و وب لاگ‌ها و مدیریت هدفمند فضای سایبری، رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری ملی و محلی از طریق توجیه مدیران مسئول و ادمین‌های ذیربط خواهد بود.

موحد گفت:از سوی دبیرخانه این شورا به صورت حضوری و یا غیرحضوری تذکرات پیشگیرانه به اشخاص سابقه دار در جرایم انتخاباتی و افرادی که احتمال مداخله و ایجاد بی‌نظمی توسط آن‌ها داده است.

او تاکید کرد:مسئولان قضائی استان بایستی با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو ستاد و از طریق فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های محلی به ویژه رادیو و تلویزیون مرکز استان نسبت به آگاه‌سازی عمومی در مورد جرایم انتخاباتی و مجازات‌های مربوط به آن اقدام کنند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد:به صورت مستمر تذکرات لازم به نامزد‌های انتخاباتی، ستاد‌ها و طرفداران آن‌ها در زمینه انتشار و ترویج مطالب خلاف نظم و امنیت عمومی و تشویش اذهان مردم داده می‌شود.

او عنوان کرد:اصحاب رسانه به ویژه مدیران مسئول رسانه‌های محلی و سایت‌های مجاز در سطح استان و شهرستان‌های تابعه، از درج و انتشار مطالب تنش‌زای انتخاباتی پرهیز کنند و رعایت قانون به ویژه در ایام تبلیغات مجاز و روز سکوت تبلیغاتی ضرورت دارد.

موحد افزود:برگزارکنندگان نشست‌های تبلیغاتی از دعوت شخصیت‌های محلی یا ملی حاشیه دار و تنش‌آفرین اجتناب کنند.

او اظهار کرد:نشریات محلی حق چاپ آگهی یا هرگونه مطلب تبلیغاتی به نفع کاندیدا‌های خاص در شماره‌هایی که در روز سکوت تبلیغاتی یا روز أخذ رأی منتشر می‌شوند را ندارند و از توزیع نشریات متخلف در روز‌های یادشده جلوگیری می‌شود.

موحد بیان داشت:هرگونه تبلیغ، تهدید و تطمیع دانش آموزان، دانشجویان، کارکنان دولت، کارگران و... به منظور أخذ رأی آن‌ها به نفع کاندیدای خاص در شعب ویژه قضایی، هیأت‌های نظارت مرکز حوزه انتخابیه و دبیرخانه ستاد مرکزی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دادگستری ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار