میانگین سرقت در کرمانشاه از کل کشور کمتر است

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: طبق آمار‌های ارائه شده، تعداد سرقت‌های صورت گرفته در کرمانشاه از میانگین کشوری کمتر است و در این خصوص وضعیت مطلوب تری داریم.

سرقت به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد ابراهیم الهی تبار" در قرارگاه مبارزه با سرقت که در سالن جلسات فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۶ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک هزار و ۴۰ فقره سرقت و در استان ۶۸۰ مورد سرقت رخ داده است.

او افزود: در سال ۹۷ نیز این رقم در کشور به ۱۳۰۰ مورد و در کرمانشاه به ۱۱۰۰ مورد رسیده است که این امار‌ها نشان می‌دهد میزان وقوه سرقت در استان از میانگین کشوری کمتر است هر چند برای پیشگیری و کاهش این معضل اجتماعی باید بیشتر تلاش کنیم.

الهی تبار با بیان اینکه برای پیشگیری از بسیاری معضلات اجتماعی نیازمند مشارکت جمعی همه افراد جامعه و دستگاه‌های اجرایی هستیم، بیان کرد: مقابله با پدیده سرقت که بسیار هم به ناامنی دامن می‌زند از عهده یک سازمان و یا دستگاه بر نمی‌آید و نیازمند عزم و تلاش جدی همه دستگاه هاست.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه زمینه برای ارتکاب جرم در استان به خاطر مسائلی مانند بیکاری، حاشیه نشینی و ... وجود دارد، گفت: همه باید تلاش کنیم این زمنیه‌ها را یا از بین برده و یا برای محدود سازی آن‌ها تلاش کنیم.

او با یان اینکه پلیس تاکنون توانسته اقدامات خوبی در راستای پیشگیری و مقابله با سرقت انجام دهد، گفت: در این میان نقش سایر دستگاه‌ها نیز باید تعریف و به آن‌ها ابلاغ شود تا شاهد کاهش وقوع این جرم باشیم.

الهی تبار افزود: این دستگاه‌های اجرایی هستند که باید تمهیدات لازم را برای پیشگیری از وقوع سرقت به کار بسته و احساس مسئولیت داشته باشند چرا که پلیس قادر نیست سر هر پروژه یا ساختمانی متعلق به ادارات و نهاد‌ها مامور بگذارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه بیان کرد: از این پس شهرداری حق اعطای مجوز ساخت بدون احداث پارکینگ را ندارد و دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف به نصب دوربین در اطراف بیمارستان هاست.

او گفت: اصناف نیز نسبت به نصب دوربین در کنار مجتمع‌های تجاری و طلافروشی‌ها اقدام و بانک‌ها نیز نسبت به تجهیز دوربین‌های خود اقدام کنند.

الهی تبار با بیان اینکه خوشبختانه امنیت استان کرمانشاه با تلاش پلیس و دیگر اعضای شورای تامین مناسب است، گفت: در اغتشاشات سال ۹۶ و امسال آشوبگران نتوانستند به مراکز حساس استان حمله و صدمه‌ای وارد کنند که این بیانگر اندیشیده شدن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از وقوع حوادث بوده است.

این مقام مسئول گفت: اگر کرمانشاه دچار ناامنی شود این معضل به مرکز کشور نیز کشیده می‌شود و تبعات آن برای همه افراد جامعه خواهد بود که خوشبختانه تاکنون شرایط به خوبی کنترل شده است.

او در پایان از تلاش‌های پلیس در راستای امنیت بخشی در جامعه و استان مرزی کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: تلاش‌های شبانه روزی پلیس اجازه بسیاری از فعالیت‌های مجرمانه را گرفته است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار