معاون وزیر دادگستری در اراک:

باید گذشته روشن را به ابزار خوب برای حال و آینده تبدیل کنیم

معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری در اراک گفت: باید گذشته روشن را به ابزار خوب برای حال و آینده تبدیل کنیم.

باید گذشته روشن را به ابزار خوب برای حال و آینده تبدیل کنیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حکمت نیا معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری در نشست علمی حقوق مالکیت فکری با محوریت مبانی نشانه‌های جغرافیایی و علائم تجاری در اراک با بیان اینکه ۱۰ سال زمان نیاز داریم که اقتصاد مان را به دانش بنیان تبدیل کنیم گفت: برای اینکه انسان‌های فقیری نباشیم که فقط به گذشته ببالیم باید گذشته روشن را به ابزار خوب برای حال و آینده تبدیل کنیم.

حکمت نیا با بیان اینکه سی سال پیش کل دارایی‌های جهان ۲۰ درصد معنوی و ۸۰ درصد فیزیکی بود، اما اکنون این معادله عکس شده افزود: باید خصوصیت محل را به کالا‌های تولیدی اضافه کنیم وعلائم ثبت و حفاظت شود تا دیگر اسپانیا نتواند زعفران ما را به اسم خودش تولید کند.

او اضافه کرد: در دنیای رقابت‌ها جایی که چند کالای یکسان تولید شود رقابت به وجود می‌آید و رقابت در عین حال هم خوب و هم بد هست..

معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری بیان کرد: شهرت به خاطر ساخت کالا نیست بلکه در سرزمین کالاست و مثل انار ساوه، آویشن شیراز، قالی کاشان شهرت به خاطر منطقه است.

او ادامه داد: علامت تشخیص دهنده است و به تنهایی ارزش ندارد و وقتی قالی کاشان در هند تولید می‌شود باید برای قالی کاشان در کاشان خصوصیت قائل شویم و هدف این است که مردم در بهتر شدن رقابت کنند.

یکی از موارد مورد لزوم ساختن شناسنامه برای محصولاتمان است

علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی هم پس از ذکر صلوات به روان پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جانباختگان حادثه سقوط هواپیما گفت: متاسفانه تمرکز در استان مرکزی سمت صنعت رفته و بخشی از هنر و فرهنگ این استان به فراموشی سپرده شده است.

ایزدی اضافه کرد: برای اینکه شاهد به یغما رفتن هویت مان در حوزه مفاخر، صنایع دستی و... نباشیم و به فرموده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد تمدن نوین اسلامی را تحقق ببخشیم یکی از موارد مورد لزوم ساختن شناسنامه برای محصولاتمان است.

او افزود: شهر‌های کوچک استان مرکزی بزرگانی را تربیت کردند که ما هویت ایرانی امروزمان را مدیون و مرهون این بزرگان هستیم و ما امروز باید دنبال راهی برای برند سازی و ساختن شناسنامه‌ای برای شناساندن هویت استان مرکزی باشیم.

همایش حقوق مالکیت فکری با محوریت مبانی نشانه‌های جغرافیایی و علائم تجاری برای اولین بار در اراک و در فرهنگسرای آینه با حضور معاون وزیر دادگستری برگزار شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.