کاهش آسیب های اجتماعی با آموزش صنایع دستی برای زندانیان و بهبود یافتگان مواد مخدر

کارگاه‌های صنایع دستی برای زندانیان مواد مخدر در استان مرکزی برگزار می‌شود.

صنایع دستی برای زندانیان مواد مخدربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی این استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، این تفاهم نامه همکاری با هدف افزایش تعامل و تقویت همکاری های این دو دستگاه به امضای علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و سرهنگ رضا جنگی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی این استان رسیده است.

مهم ترین بندهای این تفاهم نامه همکاری شامل : برگزاری همایش ها و میزگرد های تخصصی، تقویت تعامل و افزایش همکاری ها، همکاری برای برپایی نمایشگاه ها، تهیه و تدوین متون آموزشی به صورت مشترک، استفاده از ظرفیت های هر دو سازمان برای کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش تهیه صنایع دستی با هدف پیشگیری از اعتیاد، برپایی کلاس های آموزش صنایع دستی برای زندانیان مرتبط با مواد مخدر، کمک به امرار معاش معتادان بهبود یافته و خانواده زندانیان مواد مخدر با برپایی کارگاه های آموزش صنایع دستی و ... است.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: بیکاری مهم ترین علت گرایش افراد به مواد مخدر است که توجه به صنایع دستی و نیز گردشگری می تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای افراد موثر باشد.

ایزدی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که افراد بعد از درمان و بهبودی از مواد مخدر با آن روبه رو هستند، مشکل اشتغال است که همین موضوع می تواند باعث شود تا افراد مجددا به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کنند، از این رو آموزش صنایع دستی می تواند یک گام موثر برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای معتادان بهبود یافته و خانواده های آنان و زندانیان مواد مخدر باشد.

او ابراز امیدواری کرد که  با عملیاتی شدن بندهای این تفاهم نامه بتوانیم گام موثری برای کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به معتادان بهبود یافته و خانواده های زندانیان مواد مخدر برداریم.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.