گذشت از قصاص دو محکوم

رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان گفت: خانواده دو مقتول از قصاص قاتلان گذشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد جعفری رییس شورا‌های حل اختلاف گلستان گفت:با بخشش این دو نفر، تعداد کسانی که از ابتدای امسال دوباره به زندگی بازگشته اند به ۱۲ تن رسید.

او گفت: یکی از محکومینی که بخشیده شد فردی است که ۵ سال پیش زمانی که ۳۳ ساله بود در مراسم عروسی پس از یک دعوای لفظی، مرگ دوست ۳۲ ساله اش را رقم زد.

جعفری افزود: با قطعی شدن حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف شعبه صلحی ویژه زندان گرگان در چند مرحله از معتمدان و ریش‌سفیدان محلی برای میانجیگری دعوت کردند، اما خانواده مقتول حاضر به بخشش قاتل نشدند.

جعفری ادامه داد: در روز اجرای حکم قصاص پادرمیانی‌ها نتیجه داد و خانواده مقتول، به حرمت ایام فاطمیه طناب دار را از گردن قاتل فرزندشان برداشتند و او را بخشیدند.

رئیس شورای حل اختلاف استان در ادامه گفت: دومین پرونده رضایت هم مربوط به جوانیست که سال ۹۳ به دنبال اختلافات خانوادگی و مصرف مواد مخدر روان گردان، همسرش را به قتل رسانده بود.

احمد جعفری افزود: پس از گذشت ۵ سال از آن اتفاق تلخ، اعضای شعبه سازش ویژه قتل و زندان گرگان برای بررسی سراغ این پرونده رفتند و با مشاهده آثار ندامت و اصلاح قاتل چندین بار با خانواده مقتول دیدار و برای بخشش قاتل با آنان گفتگو کردند.

او گفت:پس از چندین نشست، خانواده مقتول از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و دامادشان را بخشیدند.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان تاکید کرد: اعضای شورا در پرونده افراد شروری که یقین دارند آزادی او سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.

امسال ۱۲ محکوم به قصاص در استان با گذشت خانواده‌های داغدار و پادرمیانی شعب ویژه صلحی شورای حل اختلاف، بخشیده شده اند.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.