بهزیستی طرح آماده سازی شغلی افراد دارای معلولیت را اجرا می‌کند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از برگزاری دوره آموزشی طرح آماده سازی شغلی ویژه افراد دارای معلولیت خبر داد .

بهزیستی طرح آماده سازی شغلی افراد دارای معلولیت را اجرا می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان در آغاز دوره آماده سازی شغلی بااشاره به برنامه‌ریزی مناسب به عنوان تاثیرگذارترین موضوعات در خودکفایی و توانمندسازی خاطرنشان کرد: همکاری سایر نهاد‌های اجرایی در ایجاد اشتغال برای معلولین اهمیت بسزایی دارد.

او هدف از برگزاری این دوره راسنجش، مشاوره و هدایت شغلی فرد دارای معلولیت براساس توانمندی و ظرفیت‌های عملکردی عنوان نمود و افزود: خدمات توانبخشی حرفه‌ای و آماده سازی شغلی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی مناسب با حفظ کرامت انسانی، ایجاد عدالت اجتماعی و تامین استقلال نسبی از الویت‌های اجرای این طرح است.

محمدی افزود: افراد دارای معلولیت پس از گذراندن دوره‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای بر اساس شدت و نوع معلولیت، سنجش و ارزیابی اولیه بر اساس توانمندی‌های حرفه‌ای توسط کارشناسان روانشناسی و کاردرمانی، به کمیته توانبخشی حرفه‌ای و اشتغال شهرستان، ارجاع می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فرد متقاضی دارای معلولیت براساس آیتم‌های سنجش به مراکز حرفه‌ای یا کارگاه تولیدی، حمایتی ویژه افرادی که قبلا آموزش ومهارت از مراکز حرفه آموزی گذرانده اند و یا افرادی که دارای گواهی نامه‌ها از سازمان آموزش و پرورش استثنایی یا سازمان فنی حرفه‌ای هستند معرفی می‌شوند.

او یادآور شد: بسیاری از معلولین می‌توانند پس از کسب مهارت گاها بیش از یک فرد عادی سودمند و مفید باشند؛ بنابراین عدم توجه به توان و نیروی کار این افراد نه تنها صحیح نیست، بلکه جامعه را از توانایی‌های بالقوه آنان محروم می‌کند. مسئله اشتغال افراد ناتوان به طور کلی احتیاج به کار مناسب و قائل شدن حق کار برای معلولین دارد.

مدیر کل بهزیستی در راستای حمایت از اشتغال معلولین با اشاره به اینکه کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام نموده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می‌نمایند حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت ۵ سال به کارفرما پرداخت می‌گردد. افزود: به کارفرمایان در ازای بکارگیری یک نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی پرداخت می‌گردد.

گفتنی است، در این دوره مددجویان در رده سنی ۱۴ تا ۳۵ سال با مفاهیم ایده‌های کسب و کار فرصت‌های کسب و کار، تاثیر ویژگی‌های شخصیتی در ایجاد شغل، خلاقیت و کارآفرینی، انواع مسیر‌های شغلی آشنا و از تجربیات اساتید مجرب در این حوزه بهره مند می‌شوند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.